تمام ظرفیت‌های دادگستری در راستای سند تحول قضایی به‌کار گرفته شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد معاون و دیگر کارکنان مجموعه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، حوزه کاری این معاونت را از حیث ارزیابی متفاوت با دیگر حوزه‌ها عنوان و بیان کرد: حوزه کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به گونه ای است که امکان ارزیابی فعالیت آن با استفاده از آمار و ارقام صرف، وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به تنوع ماموریت‌ها برای ارزیابی فعالیت‌های این معاونت باید با تحلیل وضعیت و بررسی کیفیت طرح‌ها و برنامه‌های اجرا‌شده به میزان اثربخشی آن توجه کرد.

رئیس دستگاه قضایی استان با اشاره به اهمیت دست‌یابی به اهداف سند تحول قضایی خاطرنشان کرد: سند تحول قضایی نقشه‌راه جامعی است که روشن‌کننده مسیر دستگاه قضا برای نیل به اهداف متعالی و البته دست‌یافتنی است و تمام امکانات و ظرفیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم باید در راستای مفاد سند تحول قضایی به‌کار گرفته‌ شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه محسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ضمن تشکر از حمایت های ریاست کل دادگستری، به اجرای طرح زنگ قانون در مدارس استان برای اولین بار در کشور، افتتاح اتاق کودک در دادگاه خانواده، برگزاری کارگاه های آموزشی در موضوعات مختلف، برپایی میزهای خدمت و... به عنوان بخشی از عملکرد این معاونت در 9 ماهه سال جاری اشاره کرد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 962649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟