پوشش صد درصدی مناطق روستایی استان در طرح ملی سلامت

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ دکتر محسن میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در این طرح ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش هر مرکز و پایگاه سلامت در نقاط شهری بایدغربالگری شود که این امر در اکثر شهرهای استان،عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: این طرح از ۲۰ آبان همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تاکنون ۴۶۳ هزار و ۵۱۶ نفر در سطح استان غربالگری شدند که ۹ هزار و ۹۸۴ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و چهار هزار و ۴۷۳ نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند.

میرزائی تصریح کرد: تشخیص زودتر بیماری دیابت و فشارخون بالا در افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند، از جمله مهمترین اهداف پویش ملی سلامت در این مرحله می باشد تا با شروع مراقبت و درمان بموقع ، ضمن کنترل از عوارض این دو بیماری پیشگیری کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: مراجعه کنندگان جهت انجام آزمایش قند خون باید از هشت ساعت قبل ناشتا باشند.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون از ۲۰ آبان ماه همزمان در سراسر کشور آغاز شده و افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در هر گروه سنی می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت،پایگاه و خانه های بهداشت «به صورت رایگان» از این خدمت بهره مند شوند.

جمعیت گروه هدف استان در این پویش ۸۱۷ هزار نفر برآورد شده است.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 962353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟