آنتی بیوتیک برای بیماران آنفلوآنزا بی تاثیر است

به گزارش رکنا ازقزوین،دکتر علیرضا طارمیها افزود پیشنهاد می شود در شهریور ماه و اوایل مهر ماه، قبل از شروع فصل شایع آنفلوانزا، واکسیناسیون انجام شود و هر سال، نیاز به تکرار دارد.

به گفته این فوق تخصص : سرماخوردگی یک بیماری ویروسی شایع فصل پاییز است که چندین نوع ویروس در ایجاد آن نقش دارند و با علائمی مانند آبریزش بینی، گلودرد، شروع می شود و ممکن است علائم همراه دیگری مانند تب، سردرد، درد عضلانی داشته باشد. ایشان ادامه داد که بچه های خردسال ، به طور متوسط سالیانه بین شش تا هشت بار دچار سرماخوردگی می شوند و البته در افراد دچار نقص سیستم ایمنی، میزان ابتلا بیشتر است، که نیاز به پیگیری دارد.
دکتر طارمیها تصریح کرد : رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی به همراه زدن ماسک وستشوی مکرر دست ها، بهترین روش برای پیشگیری از سرما خوردگی و آنفلوانزا می باشد.
وی در ادامه گفت : هیچ گونه داروی آنتی بیوتیکی برای درمان بیمارای آنفلوانزا موثر نبوده و تنها داروهای ضد ویروسی برای بیماران بستری ضروری دارند.
این متخصص اطفال مرکز آموزشی و درمانی قدس با بیان اینکه خود درمانی توسط والدین نباید صورت گیرد، گفت: آنان قبل از مراجعه به پزشک، تنها مجاز به استفاده از استامینوفن برای کنترل تب هستند و باید از دادن خودسرانه داروها به خصوص آسپرین و آنتی بیوتیک ها پرهیز کنند.
دکتر طارمیها توصیه کرد: مصرف مایعات فراوان، بویژه مایعات گرم، به کنترل علائم و رقیق کردن ترشحات کمک می کند .
وی تأکید کرد باید از تماس با فرد مبتلا اجتناب شود و تا حد ممکن، فاصله بین بیمار و فرد سالم رعایت شود، بخصوص والدین از فرستادن کودک مبتلا به سرماخوردگی به مهد کودک و مدرسه جدا خودداری کنند.

منبع:روابط عمومی علوم پزشکی

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 959897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟