استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه پساب برای تامین آب پایدار

به گزارش رکنا از سمنان ، رئیس هیات مدیره و معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که برای شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید شرکت آب و فاضلاب استان به سمنان سفر کرده است در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای تامین آب پایدار روستا‌ها با ایجاد جهاد آبرسانی، این فرصت فراهم شده تا با همکاری سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بیش از سه هزار روستا به آب پایدار برسد و برنامه داریم تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۱۲ هزار روستا به آب پایدار دسترسی داشته باشند.

مسعود علویان صدر افزود: در این مسیر تلاش های منسجمی با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط انجام شده و ازاین پس افتتاح پروژه های اجرا شده در روستا ها را شاهد هستیم.

علویان صدر افزود: در بخش پساب و استفاده از ظرفیت تصفیه‌ای فاضلاب بیش از ۴ میلیارد متر مکعب ظرفیت در کشور وجود دارد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی فرصت خوبی را هم برای تامین آب مورد نیاز صنایع و هم با انجام صرفه جویی های ناشی از آن برای تامین آب شرب فراهم آوریم.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته تا کنون توانستیم یک میلیارد و ۶۴ میلیون متر مکعب را بازچرخانی و تبدیل به آب متعارف کنیم و تلاش می‌کنیم با ایجاد فرصت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی مابقی آن را هم بازچرخانی کنیم.

به گفته علویان صدر، با هماهنگی وزارت صمت، استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه پساب برای تامین آب پایدار صنایع در دستور کار است .

علویان صدر افزود: بسته‌های هدر رفت برای بهسازی و بازسازی شبکه‌های شهری طراحی شده است که در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری که تا یک ماه و نیم آینده برگزار می‌شود عرضه می‌کنیم.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 959607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟