غربالگری بیش از ۶۵ درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ وبینار استانی پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت به ریاست دکتر مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه و با حضور معاون فنی و معاون اجرایی معاونت بهداشت، مدیران و روسای گروه‌های تخصصی، و به صورت مجازی روسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های استان برگزار شد.

دکتر کوشکی معاون بهداشت دانشگاه در این جلسه با تاکید بر لزوم حضور فعال کارشناسان و روسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها در پویش ملی سلامت، اظهار داشت: مدت محدودی تا پایان پویش ملی سلامت در کشور باقی مانده است.

وی افزود: سرعت، دقت و کیفیت در غربالگری ها باید در نظر گرفته شود که در زمان باقی مانده بتوانیم صد در صد جامعه هدف را غربالگری کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای خرید تجهیزات شامل دستگاه فشار سنج، دستگاه تست قندخون، کیت و... مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

دکتر کوشکی عنوان کرد: تا تاریخ پنجم دی ماه دانشگاه در پویش ملی سلامت در رتبه ۹ قرار دارد و ۶۵/۸۵ درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت غربالگری شده اند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری پویش ملی سلامت، خاطرنشان کرد: شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون و دیابت مهم‌ترین هدف این پویش بوده و این در حالی است که افراد شناسایی شده باید تحت مراقبت قرار گیرند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: در مدت باقی مانده باید تبلیغات محیطی درخصوص اطلاع رسانی و دعوت مردم به پویش پررنگ تر شود و آموزش لازم برای اجرای کیفی غربالگری ها به مردم ارائه گردد.

دکتر کوشکی گفت: ناظرین اجرای پویش ملی سلامت باید توجیه شده و آموزش های لازم به کارشناسان تیم های غربالگر ارائه شود تا شاهد اجرای کیفی غربالگری ها و بهتر شدن رتبه دانشگاه در این پویش باشیم.

 

مهدی زکی پور/ لرستان 

کدخبر: 959328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟