270 میلیون دلار کالا از شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی قزوین صادر شد

به گزارش رکنا ازقزوین، رضا صفاری از این باره اظهار داشت: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه های حمایتی مانند ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داشته و شرکتهای مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل کنند.

وی افزود: میلگرد و شمش، پودر شوینده، اکسید مولیبدن، رزین الکید، سرامیک، سیلیکات سدیم عمده اقلام صاداراتی بوده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان افزود: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، امارات ، پاکستان، روسیه ،ترکیه و... هستند که از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان بشمار می روند.

صفاری تصریح کرد: مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت یارانه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آنها با بازارهای بین‌المللی، مشاوره در زمینه بازاریابی و عارضه یابی برای تقویت و با هدف صادرات به صنایع مستقر در شهرک های صنعتی از جمله برنامه های حمایتی می باشد که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد. 

 

منبع:روابط عمومی شهرک صنعتی

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 958546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟