استقبال بی نظیر مردم یزد از برنامه های یزدگردی

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛‌ این برنامه در راستای طرح "دورت بگردم یزد من" برگزار شد که تاکنون  ۱۰ برنامه بازدید اجرا شده است.

گروه‌های مختلفی اعم از دانش‌آموزان، کارمندان، هیئت‌های مذهبی، دانشجویان، خانواده ها و اقشار مردم در این برنامه شرکت کردند که در قالب این طرح از مکان‌هایی همچون مسجد ملا اسماعیل، بازارچه حضرت عباسی، میدان خان، گنجینه فرهنگ و هنر، بازار قیصریه، بازار تبریزی‌ها، بازار پنجه علی، بازار طلافروش‌ها، شهر زیرزمینی،دروازه مهریز، مجموعه تاریخی امیرچقماق )مسجد، تکیه، آب انبار، بازار حاج قنبر، مقبره شهدای گمنام، بقعه ستی فاطمه، موزه آب) و در مواردی بقعه شاهزاده فاضل و برج و باروی دوره ایلخانی بازدید شده است.

این طرح در بازه زمانی هفت ماهه در شهر یزد اجرا می‌شود و تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

در برنامه یزدگردی شهروندان یزدی از مجموع هزینه ۱۰۰ هزار تومانی تنها مبلغ ۲۰ هزار تومان را پرداخت می‌کنند، چرا که این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری یزد اجرا می‌شود.

با توجه به استقبال مردم در آینده شاهد رونق هرچه بیشتر مکان‌های کمتر دیده شده و احیای مشاغل از دست رفته و کمک به جوامع محلی و در نتیجه رونق و توسعه گردشگری باشیم.

 به ادارات و نهادهایی که متولی برخی از مکان‌های تاریخی و مذهبی هستند پیشنهاد می شود روزهای جمعه این محل‌ها را برای بازدید مراجعین باز نگاهدارند، چون شاغلین و همشهریان در ایام تعطیل فرصت بیشتری برای آشنایی با مجموعه‌ها و مکان‌های تاریخی و مذهبی دارند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 957661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟