جهاد تبیین و بینش فاطمی، آموزه امروز جامعه در جریان انتخابات باشد

به گزارش رکنا ازقزوین،  حجت الاسلام یوسفی در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در جمع کارکنان مجتمع فرهنگی لاله با اشاره به اهمیت شناخت اهل بیت(ع) و کلام الله مجید بیان کرد:  قرآن و اهل بیت دو بال تکامل هستند که مسیر رشد انسان الهی را فراهم می کنند. اگر این دو از هم جدا شوند تبدیل به تفکر داعشی شده و جز نابودی و انحطاط به مسیر دیگری منتهی نمی شود. 

وی خاطرنشان کرد: شیعه اهل بیت اگر قرآن و عترت را رها کند به همان تفکر منحط داعش ختم خواهد شد، قرآن بدون اهل بیت هرگز نمی تواند انسان را در مسیر الی الله قرار دهد. 
حجت الاسلام یوسفی اظهار کرد: قرآن و سنت به همراه اهل بیت(ع) دوبال پرواز در مسیر قرب الهی هستند که تجهیز به هر یک از این دو به تنهایی، نتیجه نمی دهد. دشمنان با ساخت فرقه های مختلف مذهبی سعی کردند که بین این دو اصل تفکیک قائل شوند تا اصل دین و شیعه به انحراف کشیده شود.
 مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اذعان داشت: شیعه نمی تواند فقط با عزاداری حرفی برای گفتن داشته باشد بلکه قرآن و عترت در سیره اهل بیت(ع) راهگشای جامعه است تا از آسیب های دشمنان در امان باشد. اسلام واقعی از سیره قرآن و اهل بیت می گذرد تا به سر منزل مقصود برسد.
حجت الاسلام یوسفی تشریح کرد: غافل شدن از قرآن یا اهل بیت آسیب فراوان به اصل دین می زند، زیرا این دو بال پرواز از یک پیکر هستند. امام خمینی(ره) فرمودند؛ شاید یکی از دلایلی که قرآن و اهل بیت از هم جدا نیستند این است که هر ظلمی به قرآن شد در حق اهل بیت نیز همان ظلم را روا داشتند. در صفین قرآن بر سر نیزه می رود و در واقعه عاشورا نیز سر ابا عبدالله(ع) بر بالای نیزه می رود که شباهت های مفصل ذکر شده و در بستر تاریخ اسلام درس های فراموش نشدنی وجود دارد که باید تبیین شود.
وی عنوان کرد: ایام فاطمیه(س) نباید محدود به عزاداری گردد بلکه باید به سرمایه های معنوی حضرت و اهل بیت تکیه کنیم که با قرآن آمیخته شده است. امروز برای شناخت دخت رسوال الله(ص) الگوی زنان دوعالم فقط به عزاداری بسنده کردیم در حالی که امام زمان(عج) می فرمایند؛ مادرم حضرت زهرا(س) الگوی من است.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: حضرت زهرا(س) الگوی روشن جهاد تبیین است که با حسنین(ع) درب خانه انصار را می زد تا از حق ولایت امیرمومنان (ع) دفاع کند. با اینکه می دانست انصار جرات یاری امیرالمومنین را ندارند اما به وظیفه الهی خودش عمل کرد و در کنار حقانیت امامت تا شهادت ماند.
حجت الاسلام یوسفی یادآور شد: حضرت زهرا(س) بینش سیاسی و بصیرت بی نظیری داشت و متوجه خطر امت اسلامی شده بود که امامت را به خلافت تبدیل کرده اند اما بسیاری از خواص این موضوع را متوجه نشدند. امروز هم در بحث انتخابات باید مانند آن حضرت با جهاد تبیین عمل کرد. انسان یا با ولایت حق محشور می شود یا با ولایت باطل محشور می شود.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان عنوان کرد: اگر کسانی ادعا کنند نه با حق هستند نه با شیطان اینها با رفتارشان به جبهه شیطان و باطل کمک کرده اند. راهی جز ولایت حق نداریم. هرکس خود را آماده ولایت حق نکرد حتما هزینه ولایت باطل خواهد شد. بین حق و باطل راه سومی وجود ندارد.

منبع:روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 956555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟