یک مهارت مفید و موثر منجر به اشتغال و کارآفرینی می شود

به گزارش رکنا از همدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در این نشست به اشاره به اینکه داشتن مهارت در زندگی فردی و اجتماعی امری حیاتی است اظهار داشت:امروزه با درنظر گرفتن آینده پژوهی میتوان دنیای کسب و کار را متحول کرد و از غافلگیر شدن بازماند.

سید مجتبی حسینی با اشاره به اینکه نتیجه آموزش خوب، ایجاد مهارت مفید و و در نتیجه منجر به اشتغال و کارآفرینی می شود و افزود:ضرورت توجه به آموزش های نوین و به روز و منطبق با بازار کار دنیا مدنظر بنگاههای اقتصادی باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی منجر به اشتغال پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود، گفت: باید تحولی ایجاد شود که تاثیر آموزش های مهارتی در جامعه هدف مشهود و قابل اندازه گیری باشد و بتوانیم بسنجیم چند درصد افراد شاغل شدند.

وهب مختاران،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان راه اندازی مراکز جوار کارگاهی را با هدف گسترش آموزش‌های فنی‌و‎‌حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و اشتغال در محیط کسب کار واقعی عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه آموزش به نیروهای تازه کار از دیگر اهداف‌ این آموزش‌ها برای توسعه و شکوفایی مهارتی کشور است.

مختاران بیان کرد:تا کنون 56 مرکز جوار و بین کارگاهی در راستای ارتقای دانش فنی و مهارتی شاغلان صنایع در این استان با همکاری شرکت‌های صنعتی راه‌اندازی شده است

 

کدخبر: 954589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟