اگر امنیت در جامعه نباشد ادامه حیات در همه ابعاد دچار مشکل خواهد شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ سردار"یحیی الهی" فرمانده انتظامی استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) و خوشامدگویی به حاضران در این همایش بیان داشت: این همایش با هدف حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت شما عزیزان در سطح محلات برگزار می شود و اعتقاد ما بر این است که شورای معتمد فراجا ابزار کارآمد تحقق پلیس جامعه محور است که مهمترین وظیفه آن تحقق امنیت اجتماعی در شهرستان است و این مهم با مشارکت همه اقشار جامعه به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ما امروز بنام امنیت محضر شما و خدمت شما رسیدیم، مانند اکسیژن که برای حیات نیاز است امنیت هم برای جامعه نیاز است، افزود: اگر امنیت در جامعه نباشد قطعا" ادامه حیات در آن جامعه برای زندگی در همه ابعاد دچار مشکل خواهد شدو امنیتی یک موضوع اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان با بیان این مطلب که امنیتی پایدار است که مردم در اجرای اقدامات امنیتی و اجرای آن در کنار دستگاه های امنیتی باشند، گفت: امنیت بدون مشارکت مردم پایدار نخواهد بود و هیچ نهاد و حاکمیتی بدون مشارکت و حمایت و پشتیبانی مردم نمی تواند امنیت را تامین کند.

 این مقام انتظامی ضمن تقدیر و تشکر از مردم شهید پرور و با فرهنگ  دورود، تصریح کرد: امنیتی که امروز در استان حاکم است مدیون زحمات و بزرگواری مردم و متنفذین و ریش سفیدانی است که در این عرصه تلاش می کنند و زحمات آنان مانند زحمات پیامبران الهی حائز اهمیت و از جایگاه والایی برخوردار است.

 سردارالهی با بیان اینکه دستورالعمل پلیس در راستای وظیفه شرعی و تکلیف قانونی تحت عنوان امنیت محله محور تدوین و ابلاغ شده است و نشات گرفته از پلیس خادم مردم و در خدمت مردم و مردم ارباب ر ما هستند، خاطر نشان کرد: انصافا" آنچه ما در خدمت شما عزیزان بوده ایم ورود کرده اید و همراه بوده اید، نتیجه این جلسات تعامل و نزدیکی و طراوت بین مردم و پلیس در ارائه خدمت به جامعه است.

این مقام انتظامی با بیان این مطلب که امنیت محله محور یعنی اینکه ما بتوانیم جرائم در محله های متفاوت که جرم های مختلف دارند حضور پیدا می کنیم و در محضر بزرگان و عزیزان محله ها که صاحب نفوذ کلام هستند تا دغدغه هایی را از زبان و لسان شما  عزیزان بشنویم و بر روی آنها عملیات انجام دهیم، تصریح کرد:  پلیس موظف است در کنار مردم و در خدمت مردم باشد و یکی از مطالبات و دغدغه های مردم همین دستور العمل امنیت محله محور است.

 وی افزود: دغدغه ها و مطالبه هایی که شما دارید بصورت محله محور انجام بشود و آنها را از طریق پاسگاه ها و کلانتری ها به گوش مسئولان و فرماندهان برسانند.

 فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: ضرر و زیان در بین مردم با حضور متفذین و ریش سفیدان در پایین ترین حد ممکن است و یک اقدام خداپسدانه با حضور آنها انجام خواهد شد.

سردارالهی با اشاره به اینکه بعضی از رسومات و کارهای دیگر شاید یک زمان فرهنگ بود  اما الان به خسران تبدیل شده است، بیان داشت: رسم غلط تیراندازی یک مجلس شادی را به عزا تبدیل می کند و  شما عزیزان ریس سفید و متنفد می توانید این رسومات را بردارید که هیچگونه سودی ندارند و باعث خسران نیز می شود.

وی افزود: معتمدین و ریش سفیدان به عنوان نمایندگان مردم، وظیفه سنگین و خطیری در تمام موارد از جمله تامین امنیت دارند که باید با بررسی نیازها، شرایط و راهکارهای موجود براساس توان موجود در شهرستان، حداکثر هماهنگی و همکاری را با پلیس به عمل آورند و فرصت های وقوع جرم را به حداقل برسانند.

فرمانده انتظامی استان لرستان خاطر نشان کرد: ریش سفیدان و معتمدین بازوی توانمند مردمی انتظامی هستند و آرامش و ارتقاء امنیت مردم نتیجه تعامل پلیس با مردم و بزرگان است و رویکرد فراجا ورود به حوزه های اجتماعی می باشد و بهره گیری از توان معتمدین با توجه به اینکه نقش موثری که دارند در اولویت می باشد.

سردارالهی در پایان از ریش سفیدان، بزرگان ومعتمدین، سران طوائف و همچنین اصحاب رسانه  که همیشه یار و مدد کار پلیس در بحث انتقال احساس امنیت به مردم نقش دارند تقدیر و تشکر کرد. 

 

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 953807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟