استاندار لرستان: شهدا و تاریخ انقلاب در لرستان سرمایه های بزرگ استان هستند

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار صبح روز یک شنبه نوزدهم آذرماه در سومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان، عنوان کرد: خصوصیات بزرگ شهدای استان از جمله شهادت، صداقت و فداکاری و همچنین انسان های تأثیرگذار این استان در دهه های 40 و 50 در موفقیت انقلاب ظرفیت هایی هستند که در جهت تبیین آنها باید برنامه ریزی و اقدام کرد.

ی تأکید کرد: تاریخ بزرگ استان و افراد بزرگ و تأثیرگذار در آن به ویژه در دوران پهلوی اول و دوم باید با روش های مختلف برای نسل جوان تبیین شوند.

استاندار به شخصیت های بزرگی از لرستان همچون آیت الله کمالوند و نقش پررنگ ایشان در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: اقدامات بزرگ آیت الله کمالوند برای پیروزی انقلاب تا جایی اهمیت پیدا می کنند که رهبر انقلاب در فرمایشاتشان با مسئولین برگزار کننده کنگره ی شهدا به آن ها اشاره فرمودند.

زیویار به ظرفیت بزرگ مساجد برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و گسترش فرهنگ پیگیری مشکلات محلات در مساجد در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آسیب شناسی عدم حضور پرشور مردم در مساجد محلات و این که چرا از ظرفیت مساجد در بررسی مسائل مختلف کمتر استفاده می شود باید در برنامه ی شورا و دستگاه های متولی قرار گیرد.

استاندار افزود: علاوه بر مساجد در مراکز علمی و دانشگاه ها نیز می توان برای تبیین برنامه های فرهنگی برنامه ریزی و بهره برداری کرد.

زیویار به بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه ی دیدار عوامل برگزار کننده کنگره ی شهدای لرستان با ایشان در خصوص لرستانی ها و لرتبارها اشاره کرد و اذعان داشت: همان گونه که معظم له شجاعت، صداقت و وفاداری را سه خصوصیت بارز لرستانی ها بیان فرمودند، باید این منش ها تقویت و تبیین شوند.

وی همچنین به تشییع پیکر سه شهید گمنام در استان لرستان اشاره کرد و گفت: پیکر پاک این شهدا فردا وارد استان شده و در روز 26 آذرماه مصادف با پایان ایام فاطمیه در کوهنانی، سپید دشت و فیروزآباد به ترتیب سه بخش تابعه ی شهرستان های کوهدشت، خرم آباد و سلسله با حضور پرشور مردم تشییع خواهند شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 953711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟