اجرای خوشه صنعتی پوشاک و نساجی در استان اردبیل به زودی

به گزارش رکنا از اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های خوشه‌های صنعتی، فراهم کردن شرایط ارتقای رقابت‌پذیری و افزایش توان صادراتی بنگاه‌ها و واحد‌های تولیدی است که این خوشه‌ها نقش محوری و اساسی در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشور‌های توسعه یافته ایفا می‌کنند.

وی هدف از اجرای خوشه‌های صنعتی را تقویت ارتباط، شبکه سازی و همکاری اعضای خوشه با یک‌دیگر برشمرد و افزود: خوشه‌های صنعتی با مشارکت و همکاری واحد‌های تولیدی، دولت و دانشگاه شکل می‌گیرند و نقش بسیار مهمی در افزایش تولید، راندمان، تسهیل بازار فروش، خرید مواد اولیه و هم افزایی صنایع با یکدیگر دارند.

علایی از پرداخت کلیه هزینه‌های اجرای خوشه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: در حال حاضر اجرای سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان پیاده‌سازی و خاتمه یافته است که به زودی شاهد آغاز به کار خوشه صنعتی پوشاک و نساجی با راهبری شرکت شهرک‌های صنعتی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: خوشبختانه مزیت‌های بسیار بالایی در صنعت پوشاک و نساجی استان اردبیل وجود دارد که امیدواریم با اجرای این خوشه صنعتی، زمینه‌های تولید، اشتغال، فروش و صادرات این صنعت مهم در استان اردبیل گسترش یابد.

 

کدخبر: 951177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟