پرداخت بالاترین تسهیلات دانش بنیاد کشور در یزد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد، محمدعلی شاه حسینی، در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر کشور در اتاق بازرگانی استان یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه استان یزد از داشته های خود بیشترین استفاده را کرده است، اظهار کرد: ۱.۵ درصد جمعیت کشور در استان یزد ساکن هستند ضمن اینکه یزد دومین استان معدنی کشور است و ۷۵۰ واحد معدنی در این استان فعال هستند.

وی به تشریح دیگر ویژگی های استان یزد در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... پرداخت و عنوان کرد: یزد به لحاظ منابع و نیروی انسانی نیز از استان‌های ثروتمند کشور به شمار می رود.

شاه حسینی، یکی از اولویت های استان یزد را حمایت از شرکت های دانش بنیان بیان کرد و افزود: بالاترین تسهیلات قرض الحسنه در سطح کشور در استان یزد به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در مورد نرخ بیکاری استان نیز یادآور شد: رتبه بیکاری استان یزد از ۲۹ به دو کاهش یافته و رشد اقتصادی استان دو برابر میانگین کشور و میزان سرمایه گذاری داخلی دو سال گذشته در استان یزد حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در سامانه رصد اشتغال کشور استان یزد بالاتر از سهم پیش بینی شده توانست شغل ایجاد کند اما موضوع مهم در این زمینه، اشتغال حدود ۴۰ درصد افراد مهاجر سایر استانها در استان یزد است.

شاه حسینی با اشاره به دغدغه خانواده ها برای جوانان تحصیلکرده خود افزود: برای انجام اقدامات مناسب برای اشتغال فارغ التحصیلان، طرح بورسیه صنعتی برای اولین بار در استان یزد کلید خورد و امروز بیش از ۲ هزار درخواست برای بورسیه تحصیلی وجود دارد.

وی درباره موارد مطرح شده در مورد تورم استان یزد عنوان کرد: مهمترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت ها را ممنوع کردیم

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 951033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟