حضور بیش از 1200 معلم همدانی در برنامه «معلم پژوهنده»

به گزارش رکنا از همدان،  رسول شیدایی با تشریح برنامه های هفته پژوهش عنوان کرد: انجام پژوهش و تحقیق یکی از مهم ترین عوامل توسعه در سراسر جهان محسوب می شود. پژوهش می تواند اتلاف وقت، سرمایه و اندیشه را به میزان زیادی کاهش داده و ما را در رسیدن به این هدف یاری نماید. در همین راستا آموزش و پرورش استان در این هفته برنامه های متنوع خود را برگزار خواهد کرد.

شیدایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند "پژوهش بایستی برای رسیدن به اوج قله علم و ایجاد مرجعیت علمی و هم باید برای حل مسائل جاری کشور باشد"، افزود: تحقیق و پژوهش در جوامع کنونی یکی از اصلی ترین حرکت ها برای پیشرفت و اعتلای جامعه می باشد. طبیعی است که شناخت مشکلات هم تنها از طریق تحقیقات علمی و منسجم امکان پذیر است.

وی با اشاره به این که باید برنامه های پژوهشی در سنین پایین جامعه مورد توجه قرار گیرد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ مساله آشنا شوند، خاطرنشان کرد: ضرورت پژوهش بین دانش آموزان به عنوان اقشاری که در پی کسب علم هستند کاملا احساس می شود و جامعه آموزش و پرورش، نیاز وافری به وجود محقق معلمان یا معلمان پژوهنده ای دارد که در درون و در بطن وظایف حرفه ای خود، سعی کنند، در انجام کار علمی و پژوهشی کوشا باشند.

وی برگزاری و برنامه ریزی بزرگداشت هفته پژوهش در سطح استان و شهرستان ها و مناطق تابعه براساس روز شمار ابلاغی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: مشارکت با دانشگاه ها و سایر نهادهای استان در برگزاری مراسم هفته پژوهش، برگزاری مراسم تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان پژوهشگر برگزیده استانی، برگزاری مراسم تجلیل از ادارات و واحدهای تابعه تلاشگر و موفق در امر پژوهش در سطح استان، برگزاری مراسم نمادین زنگ پژوهش در مدرسه منتخب استانی و تجلیل از دانش آموزان و معلمین پژوهشگر استانی از برنامه های مهم هفته پژوهش آموزش و پرورش استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در هفته آتی برگزاری کارگاه های آموزشی_پژوهشی باحضور پژوهشگران برجسته استانی، برگزاری جلسات ارائه یافته ها و دستاوردهای طرح های پژوهشی، پایان نامه ها و گزارش های برگزیده معلم پژوهنده استانی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان و فرهنگیان پژوهشگر و پژوهش سراهای استانی، برگزاری جلسات سخنرانی و میزگردهای علمی_پژوهشی و برگزاری مسابقات علمی _پژوهشی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان استان به صورت مجزا خواهد بود

 شیدایی در پایان عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 1200 نفر از معلمان استان در برنامه معلم پژوهنده شرکت و 13 اثر برتر استانی در برنامه معلم پژوهنده و راه یافته به مرحله کشوری انتخاب و بیش از 6000 دانش آموز هم در جشنواره های علمی_پژوهشی دانش آموزی استان شرکت نموده اند. لازم به ذکر است؛ هفته پژوهش از روز شنبه 11 آذر ماه به مدت یک هفته در سراسر استان گرامی داشته خواهد شد./ت

کدخبر: 950791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟