تعدادی از واحدهای تولیدی همدان «کمبود کارگر و نیروی متخصص» دارند

به گزارش رکنا از همدان، احمد شانیان با بیان اینکه استان همدان با رشد مطلوب در ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در دولت سیزدهم به خواسته و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه رونق تولید لبیک گفت، اظهار کرد: رشد صدور مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری صنایع در استان همدان بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به رشد ۱۴ درصدی صنعت استان همدان در دولت مردمی سیزدهم، تصریح کرد: فرآیند صدور مجوز، ساخت، خریداری و نصب ماشین‌آلات و راه‌اندازی روندی طولانی و پیچیده است که در تمامی این مراحل کارشناسان صمت در کنار سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌ها هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: تا پایان سال بخشی از واحدهای تازه‌تأسیس وارد چرخه تولید می‌شوند که تولیدات منحصربفرد و اثربخشی در سطح کشور دارند.

وی با بیان اینکه همدان در زمینه تولید فروسیلیس و دارو قطب کشور محسوب می‌شود، گفت: ملایر در زمینه فروسیلیس و تویسرکان در عرصه دارویی پیشرفت‌های قابل توجهی دارند به‌طوری که تویسرکان به قطب داروسازی غرب کشور تبدیل شده است.

شانیان از اشتغال ۱۱ هزار نفر در بخش صنعت استان خبر داد و اعلام کرد: این مهم از برکات توسعه صنعت در این دیار است و در حال حاضر در تعدادی از واحدهای تولیدی با کمبود کارگر و نیروی متخصص مواجه هستیم.

وی یادآور شد: در زمینه فعال‌سازی واحدهای راکد فعالیت‌های مؤثری انجام شد و بازگشت ۱۱۰ واحد مصداق بارز تلاش دولتمردان برای بازگشت صنایع از کار افتاده به چرخه تولید است.

به نقل از ایسنا، وی با اشاره به برگزاری ۴۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در نیمه نخست امسال، گفت: جلسات این کارگروه اثربخش و مهم به صورت هفتگی و منظم به ریاست استاندار برگزار می‌شود که حاصل آن صدور ۲۰۳ مصوبه در راستای رفع مشکلات و گره‌گشایی از کار واحدهای تولیدی و صنعتی است.

 

کدخبر: 950040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟