پویش ملی سلامت در استان سمنان برگزار شد

به گزارش رکنا از سمنان، طرح پویش ملی سلامت به منظور پیشگیری و کاهش بیماری‌های غیر واگیر در بین افراد تمامی افراد بالای 18 سال در شهرهای بالای 20 هزار نفر و 70 درصد در سایر شهرهای استان را تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سمنان در خصوص اجرای این طرح گفت: در اجرای طرح پویش ملی سلامت، تمامی افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار به لحاظ فشار خون، دیابت  و شاخص‌های توده بدنی کنترل و در صورت وجود مشکل به مراکز آزمایشگاهی و درمانی معرفی می شوند.

yjc-8605252

دکتر کامران قدس با بیان اینکه سی صد و سی هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان واجد شرایط غربالگری سلامت هستند گفت: این طرح در همه مراکز خدمات جامع و پایگاه‌های سلامت  و خانه‌های بهداشت برای شهروندان به صورت رایگان اجرا می شود.

قدس در خصوص مبتلایان به دیابت در استان گفت: متاسفانه در استان سمنان درصد ابتلا به دیابت بیشتر از میانگین کشوری است بر این اساس کلینیک های تحت پوشش دانشگاه آماده درمان بیماران دیابتی معرفی شده در این طرح به صورت رایگان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد مرگ و میر‌ها ناشی از بیماری‌های غیر واگیر از جمله قلب و عروق - سکته‌های قلبی و مغزی - بیماری‌های ریوی - سرطان‌ها و دیابت است که با اجرای این طرح به شکل قابل توجهی میتوان از بروز آن‌ها پیشگیری کرد.

پویش ملی سلامت در بیش از 153 مرکز خدمات جامع و پایگاه سلامت و خانه های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان  از 20 آبان تا پانزدهم دی اجرا می شود.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 949352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟