فرزند شهید حمزه ،  لوح و تندیس پایتخت کتاب را تحویل گرفت

به گزارش رکنا از سمنان، آیین معرفی و اهدائ تندیس پایتخت کتاب کشور به سمنان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در این شهر برگزار شد. 

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اهدائ تندیس پایتخت کتاب کشور به شهر سمنان گفت: علی رغم گسترش فضای مجازی در سطوح مختلف جامعه، همچنان توجه و اقبال به کتاب و عضویت در کتابخانه ها و مراکز فرهنگی در کشور اشتیاق قابل توجهی وجود دارد. 

محمد مهدی اسماعیلی  افزود: فضای مجازی تنها به عنوان یک پایگاه مکمل در عرصه مطالعه و کتابخوانی به شمار می آید و هرگز نمی‌تواند جایگزین حوزه کتاب و کتابخوانی در جامعه و کشور باشد. 

وی با اشاره به برخی آمارهای کتابخوانی در کشور گفت: امروز سرانه کتابخوانی در کشور بیش از سی و پنج دقیقه مطالعه روزانه می باشد و در اقدامات حوزه کتاب همواره با استقبال و توجه مردم مواجه هستیم. 

اسماعیلی افزود: بسیار امیدواریم تا در اقدامات و فرایندهای گسترش کتاب در آینده بتوانیم گام های موثر تر و بهتری را در این راه برداریم. 

وی در این آیین از تلاش برای افتتاح نخستین فاز تالار مرکزی شهر سمنان پیش از پایان دوره ریاست جمهوری دولت رئیسی خبر داد. 

در انتخاب سمنان به عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران نهادهای مردمی مختلف به ویژه بنیاد ملی آرمان روشن در مدت دو سال همکاری تنگاتنگی با دوایر دولتی داشتند. 

در جشن معرفی سمنان به عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران لوح و تندیس پایتخت کتاب توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرزند شهید مدافع حرم شهید حمزه به نمایندگی شهروندان سمنانی اهدا شد.

IMG_20231124_171157

سفیر و کاردار عربستان در جمهوری اسلامی ایران به دعوت شهردار سمنان میهمان ویژه این آیین بودند. 

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 949123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟