بی تفاوتی برخی از مدیران نسبت به مشکلات شرکت تعاونی هایشان قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ محمدرضا فلاحتی در این رابطه گفت: طبق قانون بخش تعاون شرکت های تعاونی شخصیت حقوقی مستقل دارند و با سه رکن اصلی مجمع عمومی، هیات مدیره و بازرسین تشکیل می شوند.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته بسیاری از دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی به منظور رفاه پرسنل خود نسبت به تشکیل تعاونی های مسکن و مصرف اقدام نموده اند و تعدادی از این تعاونی ها عملکرد مطلوبی داشته و خدمات خوبی به اعضا خود ارائه کرده اند. اما تعدادی از آنها هم با مشکلات عدیده ای روبرو بوده و باعث نارضایتی اعضا خود (کارمندان  یا کارگران) شده اند.

فلاحتی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد با ورود مدیران دستگاه و یا شرکت و تشکیل جلسات کدخدامنشی با هیات مدیره و اعضاء که از پرسنل خودشان می باشد، مشکلات حل شده و تعاونی می‌تواند به فعالیت خود به درستی ادامه دهد، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم در ابتدا تعاونی های مسکن و یا مصرف با حمایت مدیران تشکیل می شود اما در ادامه به حال خود رها شده و سرنوشت اعضا تنها به دست هیات مدیره سپرده می شود و دستگاه دولتی و یا شرکت خصوصی که به خواست و حمایت خودشان این تعاونی ها شکل گرفته هیچگونه نقش نظارتی در این خصوص ایفا نمی‌کنند‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: با بروز مشکلات در این تعاونی ها، کارمندان یا کارگران این شرکت ها از اداره‌ کل تعاون کارورفاه اجتماعی انتظار دارند که مشکلات آنها را مرتفع نماید. این اداره کل به عنوان دستگاه حاکمیتی سعی می‌نماید پیگیری های لازم را به عمل آورد؛ اما به علت تعداد زیاد تعاونی ها نیاز هست هر دستگاه یا شرکت هم نقش نظارتی خود را ایفا نماید و نسبت به تعاونی منتسب به خود بی تفاوت نباشد‌.

وی درپایان تاکید کرد: کلیه کارمندان و کارگرانی که نسبت به عملکرد تعاونی های مسکن یا مصرف خود اعتراض دارند، باید حل مشکلات تعاونی را در ابتدا از مدیران دستگاه خود مطالبه نمایند و مدیران مربوطه هم نمی توانند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 949295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟