بسیج مستضعفین منحصر به جمهوری اسلامی نیست

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان چگنی ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج بیان کرد: امام راحل(ره) با تدبیر و هدایت ولایی خود بنیان‌ها و نهادهای مقدس پربرکت، تاریخ‌ساز و سرنوشت‌ساز بسیج را در روزهای پیش از آغاز جنگ تحمیلی بنیانگذاری کردند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه شهدای کربلا با امامشان رابطه‌ای بسیجی‌وار داشتند گفت: امام خمینی (ره) با درایت و هوشمندی ظرفیتی که در بطن و متن مکتب اهل بیت وجود داشته است را سامان و سازمان بخشید و با هنر خود، سازمان بسیج مستضعفین را تشکیل داد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بسیج میعادگاه همه اقشار جامعه برای دفاع و صیانت از انقلاب اسلامی در مقابل هجمه‌ دشمنان است، بیان کرد: بسیج محدود به یک قشر و جمع خاصی نیست؛ بلکه همه مردم را در برمی‌گیرد.

زیویار به نقش بسیج در صحنه‌های مهم انقلاب اسلامی اشاره کرد افزود:  بسیج مستضعفین به معنای انسجام، وحدت و حرکت جامعه مستضعفین دنیا است و فقط منحصر به کشور جمهوری اسلامی و حتی جهان اسلام نیست، بلکه بسیج به تمام مستضعفین جهان تسری پیدا کرده است و اینک به یگ الگو تبدیل شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بسیج نقش اساسی و مهمی در تمام عرصه‌ها از جمله تهدیدهای سیاسی، نظامی، سازندگی، بروز بلایای طبیعی دارد‌ افزود: بسیج درک و شدن است که از اتحاد، اخلاص و اراده شکل می‌گیرد.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 949126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟