پایتختی کتاب کشور افتخار کتابخوانی سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، آیین معرفی و اهدائ تندیس پایتخت کتاب کشور به سمنان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در این شهر برگزار شد. 

 یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی در این آیین گفت: افتخار بزرگی برای استان و شهرستان سمنان است و این عنوان سبب بروز و درخشش مردم شهرستان در عرصه فرهنگ می‌شود.

وی افزود: اشتیاق بسیاری در بخش های مختلف مردمی و اداری در سطح شهرستان سمنان برای کسب این عنوان وجود دارد.

احمدوند در جمع مشتاقان حاضر در این آیین در خصوص انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور گفت: بیش از صد شهر در این فرایند حصور داشتند که نهایتا از ببین 5 شهر راه یافته به مرحله پایانی سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شد.

عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: مقوله فرهنگ در اولویت برنامه های امروز کشور قرار دارد و اهمیت این موضوع بارها در کلام مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است. 

وی افزود: در خصوص موضوع تالار مرکزی سمنان نیاز به حمایت و اختصاص بودجه و توجه ویژه وزارت برای تکمیل دارد که از وزیر محترم درخواست پیگیری و حمایت داریم. 

در انتخاب سمنان به عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران نهادهای مردمی مختلف به ویژه بنیاد ملی آرمان روشن در مدت دو سال همکاری تنگاتنگی با دوایر دولتی داشتند. 

در این آیین مهمانان مختلفی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وزارتخانه و  سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند. 

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 949110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟