دستگیری کلاهبردار ۱۵۰ میلیاردی در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ سردار"یحیی الهی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس جهت خرید عمده مرغ به وی مراجعه و مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از وی خرید و با استفاده از نرم افزار رسید ساز جعلی و اخد شماره شبا مالباخته اقدام به خرید از وی کرده است موضوع به صورت ویژه به پلیس فتا این فرماندهی ارجاع داده شد.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته و اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، فرد کلاهبردار شناسایی و طی هماهنگی قضایی وی را طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان گفت: پس از بررسی از سوابق متهم مشخص شد نامبرده در چند استان اقدام به کلاهبرداری از ۶ نفر به روش استفاده از رسید ساز جعلی در بستر پلتفرم های فضای مجازی در مجموع به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال کرده است.

سردار الهی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است تصریح کرد: شهروندان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک کرده و درصورت اختلال در سامانه پیامکی حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خود‌پرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، معاملات خود را انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان لرستان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.irآماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 946981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟