جابجایی بیش از ۳ میلیون تن کالا در لرستان / عمر ناوگان باری استان ۲ سال جوان‌تر از میانگین کشوری

به گزارش رکنا از لرستان؛ رضا عبدی در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۳ میلیون و ۸۷ هزار و ۷۸۱تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲ میلیون ۹۴۴  هزار و ۵۲۴ تن حدود ۵ درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا در قالب ۲۳۸ هزار و  ۱۷۳ فقره بارنامه جابجا شده است، تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۲۹ هزار و ۴۱۱ فقره ۴درصد افزایش را نشان می دهد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۷.۳۳ سال است که در مقایسه با متوسط کشوری ۱۹.۳۸ سال، دو سال جوانتر می باشد. 

عبدی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۰۴ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کند، افزود: طی سال جاری ۲۴ پروانه فعالیت برای شرکت های حمل و نقل کالا تمدید و ۶ پروانه جدید صادر شده است. 

وی به آمار وانت بارهای استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۱ دستگاه وانت بار با عمر متوسط ۱۲.۷ سال در حمل کالای استان مشغول فعالیت هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان اضافه کرد: در هفت ماهه گذشته ۴۹۷ مورد گشت های کنترل دروازه ای در استان انجام و تعداد ۱۶۹۹ چک لیست تکمیل شده است‌.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 946194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟