برای حفاری باید مجوز داشت

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ نیکونژاد گفت: دستگاه های خدمات رسان ، برای توسعه شبکه های خدماتی خود در سطح شهر مجوز حفاری را از شهرداری دریافت نمایند.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در شهر وجود دارد بعضاً حفاری هایی است که توسط دستگاه های خدمات رسان در سطح شهر انجام می شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: گاها این دستگاه ها بعد از انجام ماموریت خود نسبت به اصلاح و مرمت مسیر حفاری شده متناسب با استانداردهای فنی و ضوابط حفاری اقدام نمی کنند و پس از مدتی شاهد فرو نشست ، شکستگی و بدلیل زیر سازی نامناسب باعث پستی و بلندی و درنهایت شکستگی یا ترک خوردگی آسفالت هستیم.

این مسئول عنوان کرد: طی بررسی انجام شده توسط کمیسیون نظارت، مشخص شد شهرداری قبل از انجام هرگونه مرمت و آسفالت از دستگاه های خدمات رسان استعلامی را أخذ می کند تا اگر دستگاه ها در آن مسیر یا معبر، برای احداث یا انتقال خطوط آب، برق و گاز و ... برنامه ای در نظر دارند قبل از اینکه شهرداری معبر را مرمت و آسفالت کند حفاری را انجام دهند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزدادامه داد: این استعلام برای این است که خود شهرداری در آن خیابان ، کوچه یا معبر به صورت یکپارچه عملیات زیرسازی و آسفالت را انجام دهد تا عمر آسفالت بدون آسیب در حداکثر زمان خود اتفاق بیوفتد.

نیکونژاد با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ هزینه آسفالت مبلغ قابل توجهی افزایش یافته است، تصریح کرد: متأسفانه برخی دستگاه های خدمات رسان، با وجود اطلاع رسانی شهرداری، بعد از مرمت و آسفالت معبر توسط شهرداری، برای انتقال مرمت و ... خطوط شبکه های داخلی خود شروع به حفاری می کنند موضوعی که علاوه بر حیف و میل بیت المال نارضایتی شهروندان را نیز به همراه دارد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: ضرورت دارد دستگاه های خدمات رسان برای هرگونه حفاری از شهرداری مجوز أخذ نمایند و قبل از مرمت و آسفالت معابر توسط شهرداری، خدمات رسانی لازم را در حوزه خود انجام دهند.

وی بیان داشت:  در مسیر هایی که قبلاً آسفالت آن انجام شده دستگاه نظارت شهرداری باید به صورت دقیق و میدانی بعد از صدور مجوز حفاری ، نظارت لازم بر پیمانکاران دستگاه های خدمات رسان را انجام دهد تا عملیات مرمت و بازسازی مسیر با همان کیفیت و رعایت نکات فنی و ضوابط حفاری انجام گیرد.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 946119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟