افزایش 8 درصدی صادرات از یزد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ محمدحسین سلمانی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در هفت ماهه اول امسال، گفت: در هفت ماه ابتدائی امسال بیش از یک میلیون و 871 هزار تن کالا به ارزش 299 میلیون و 638 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 3  درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 8 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تعداد کشور هدف صادراتی در این مدت را 49 کشور ذکر کرد و افزود: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثرا به کشورهای همسایه شامل عراق ، امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان، عمان و ترکیه  ارسال شده است.

مدیرکل گمرک یزد با بیان اینکه در این مدت 165 تعرفه کالا از یزد به خارج کشور صادر شده است عنوان کرد: کاشی و سرامیک ، هیدروکربن های سبک، اکسیدهای مولیبدن، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی، نایلون و نایلکس عمده ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت هستند.

سلمانی همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را 70 هزار و 169 تن کالا به ارزش 150 میلیون و 470 هزاردلار عنوان کرد که از نظر وزن 9 درصد و از حیث ارزش 3 درصد کاهش داشته است.

این مسئول تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را 33 کشور عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین کالاها از کشورهای ترکیه ، چین ، هلند ، ایتالیا و امارات متحده عربی به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک یزد همچنین تنوع کالاهای وارداتی را در این مدت 425 تعرفه کالا  ذکر کرد و بیان داشت: عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه  و ماشین آلات خط تولید شامل می شود.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 946110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟