صادرات 200 میلیون دلاری کالا از منطقه ویژه اقتصادی یزد به خارج کشور

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛  محمدحسین سلمانی، مدیر کل گمرک یزد گفت: نامگذاری ۲۹مهرماه به عنوان روز ملی صادرات فرصتی برای ترویج فرهنگ صادرات و هم اندیشی برای رشد و توسعه صادرات است.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری یک میلیون و 549 هزار تن کالا به ارزش 239 میلیون دلار از گمرک و منطقه ویژه اقتصادی یزد به خارج کشور صادر شده است.

به گفته سلمانی؛ استان یزد از حیث وزن کالاهای صادراتی در رتبه ششم و از لحاظ ارزش در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد.

مدیر کل گمرک یزد با بیان اینکه از حیث ارزش کالاهای صادراتی توجه به دو نکته ضروری است، اظهار داشت: این امکان وجود دارد که واحدهای تولیدی استان صادرات خود را از گمرکات دیگر به ویژه گمرکات مرزی انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: مورد بعدی توجه به این نکته است که بخش عمده صادرات یزد کاشی و سرامیک است که وزن بالا و ارزش کم صادراتی دارند و این موضوع با توجه به سهم ۷۰ درصدی کاشی و سرامیک در صادرات استان میانگین ارزش صادراتی و در نهایت کل ارزش صادرات استان را کاهش داده است، اکنون میانگین ارزش کالاهای صادراتی گمرک یزد پائین تر از متوسط کشوری است.

سلمانی در پایان عنوان کرد: گمرک تسهیلات ویژه ای را به صادرکنندگان ارائه می دهد،  تسهیل در ورود موقت مواد اولیه صادرکنندگان، امکان استفاده از انبار اختصاصی برای واحد های تولیدی، استفاده از امکانات حمل یکسره، کاهش بخشنامه ها و دستور العمل ها و ارزیابی در محل کالاهای صادراتی بخش کوچکی از این تسهیلات است.

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 938844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟