احراز صلاحیت ۹۶ درصد کاندیدا‌ها در اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل،  فرماندار اردبیل از صلاحیت ۹۶ درصدی ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان اردبیل خبرداد و گفت: ۴۲۰ شعبه در شهرستان اردبیل برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سطح شهرستان اردبیل دایر خواهد بود.

سید محمد اعتماد اعجازی افزود: از ۴۳۵ نفر داوطلب ۲۱۵ نفر شرایط اولیه کاندیداتوری را احراز کردند و از بین آن‌ها نیز یک نفر انصراف، ۳ نفر عدم احراز صلاحیت و ۴ نفر رد صلاحیت شده اند.

وی ادامه داد: کاندیدا‌های معترض ۱۵ روز مهلت برای ارائه اعتراض کتبی خود دارند و همچنین فرصت ۵۰ روزه برای اعلام نظر از سوی شورای نگهبان در نظر گرفته شده است.

این مسئول شهرستان اردبیل بیان کرد: هیأت اجرای متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی می‌باشد و بر اساس مفاد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی صلاحیت‌ها با توجه به نتایج مراجع پنج گانه توسط هیأت اجرایی بررسی خواهد شد.

فرماندار شهرستان اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از شروع و اتمام ثبت نام کاندیدا‌های مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان لغایت ۲۰ آبان خبر داد و ضمن یادآوری اینکه حوزه اصلی در انتخابات خبرگان رهبری شهرستان اردبیل است، تصریح کرد: ۱۰ نفر برای انتخابات خبرگان ثبت نام کرده اند و هیأت اجرایی پیش بینی شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوازدهم برای مجلس خبرگان نیز پیش بینی شده است.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه هیأت اجرایی انتخابات از معتمدین شهر و اقشار مختلف تشکیل شده و هیچ وابستگی به افراد و یا جریانات سیاسی ندارد، اظهار کرد: طبق اصلاح قانون انتخابات امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیدا‌ها در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و انتظار میرود کاندیدا‌ها نسبت به آگاه سازی عوامل اجرایی خود برای تمیز نگه داشتن سیما و منظر شهری تلاش نمایند.

فرماندار اردبیل گفت: نسبت به مدیریت صحیح و جابجایی شعبه‌های چالش زا اقدام خواهیم کرد و به نامزدین انتخابات توصیه می‌کنیم جانب اخلاق و رفتار را رعایت کنند.

 

کدخبر: 945918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟