وظیفه رسانه روشنگری و مطالبه گری است

به گزارش رکنا از لرستان؛ اعظم روانشاد» ضمن خیر مقدم به حضور اصحاب رسانه و مسولان و دست اندرکاران این حوزه اظهارکرد: خبرنگاران، سربازان عرصه جنگ نرم هستند و نقش خبرنگاران و فعالان رسانه در این حوزه بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه در دو حوزه داخلی و جبهه جنگ نرم نیاز به بیان مطالبی است، خاطرنشان کرد: نخست اینکه نقش رسانه در هدایت و روشنگری افکار عمومی و تحقق تمدن نوین اسلامی، بر کسی پوشیده نیست و‌ دوم در حوزه جنگ نرم است که دشمنان تا دندان مسلح با ابرغول های رسانه‌ای شان به ویرانی فرهنگ ایرانی اسلامی آمده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با عنایت به اینکه حوزه فعالیت غالب رسانه‌های حاضر در جلسه، لرستان و زاگرس میانی‌ست، بایسته است که بگویم ما مردمان لرستان پیش از آنکه اهالی فرهنگ و مدیران دولتی باشیم، ما مردم لرستان دردمندیم.

وی ادامه داد: مطالبه من از خانواده رسانه این است که مضاف بر همراهی مدیران دولت مردمی و انعکاس عملکرد آنها با زبان های گویا و رسا و قلم‌های متفاوت، از درد کوچه بنویسید، زبان حال مردم باشید و مطالبات آنها را مطرح کنید اما با طرح تحلیل درست و سازنده و ارائه راهکارهای عملیاتی با توجه به ظرفیت‌ها و اعتبارات موجود!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تصریح کرد: این امر، خواست دولت مردمی و استاندار عزیزمان است، دولتی که از دل مردم از جنس مردم و برای مردم است.

روانشاد افزود: اما از منظر دیگر؛ در جبهه جنگ نرم و در اقتدا به بانوی تبلیغ و تبیین، حضرت زینب سلام الله علیها، برای جهاد تبیین از طریق ارائه اطلاعات صحیح و دقیق، تحلیل شرایط روز جامعه و تقویت نهضت مطالبه گری عمومی برای تحقق فضای رسانه‌ای سالم و ایمن بیش از گذشته همت کنید، چرا که این همت در عصر رسانه یک ضرورت است.

وی خاطرنشان کرد: چون ما در بحبوحه‌ای زندگی می‌کنیم که ایران در مقابل ابرقدرتهای جهان ایستاده است و این ابرقدرتها از تمامی ظرفیتهای خود برای از پا درآوردن ایران فروگذار نیستند.

وی گفت: هجمه آنها پیش و بیش از اقتصاد، در عرصه فرهنگ است و ابزار و سلاح کارای این جبهه قطع به یقین رسانه است، پس رسانه ما صف بندی و سنگر ماست در مقابل ابرغول های رسانه ای، در مقابل هیمنه هجمه ها با تمامی تمهیدات و سیاست هایی که در تیتر زنی و زوم کردن در جزئیات و در بولد کردن مسائل به کار گرفته است.

وی افزود: ازاین رو هر کدام از شما رسانه های عزیز، سنگری هستید در جبهه فرهنگ و تأثیرگذاری هر کدام‌تان در این جبهه، تأثیرگذاری صدها گلوله‌ی شلیک شده از سنگریست.

روانشاد اظهار کرد:در این میان لازم است بگویم: قدر و غایت شما را به عنوان خواهر کوچکترتان، واقفم.

وی با بیان اینکه در اولین جلسه رسمی خود در دوران زعامتم بر اصلی‌ترین دستگاه فرهنگی استان لازم می‌دانم بگویم: «اعظم روانشاد» تنها اولین بانوی نشسته بر مصدر فرهنگ دولت سیزدهم نیست، اعظم روانشاد نیمی از عمرش را در کنار صفحات و کتابت‌های شما گذرانده است، از جنس رسانه است و نامش به کرات در صفحات رسانه‌های مکتوب و برخط شما آمده است.

وی تصریح کرد: در غایت، روانشاد؛ یکایک نوشته‌ها و رسانه‌هایتان را می‌داند و خوب می‌فهمد رسانه رکن چهارم دموکراسی است یعنی چه؟

وی گفت: میخواهم بگویم: روانشاد کسی است که فرق بین لید و تیتر را می داند،کسی که فرق بین یادداشت و مقاله و گزارش را میداند و حرمت تحلیل را می‌فهمد،کسی که با سوتیتر اشناست، کسی است که از جنس شماست و طی دو دهه زیست در کنارتان، درد مشترک شما محسوب می‌شود و امروز به عنوان خادم یکایک شما در نخستین جلسه رسمی ام با اجماع اهالی رسانه، سوگند یاد میکنم که به مدد شما و پشتوانه یکایک‌تان برای فرهنگ ایران آباد بجنگم، برای صورت سیلی خورده فرهنگ لرستان از پهلوی اول تا مدیران ناکارآمد برای فرهنگ کوچه بجنگم و به آسیب شناسی و آسیب زدایی رسانه بی بدیل لرستان  بکوشم.

وی ادامه داد: از اینرو این جشنواره با تمام وجاهتی که دارد، مجالی‌ست برای آنکه بگویم ؛روزنامه نگاران عزیز، شما که در جامعه اسلامی،سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستید شما که جانتان را برای روشنی‌بخشی و عینیت بخشیدن به رسالت‌تان  در طبق اخلاص می‌گذارید.

روانشاد افزود: از این رو انتظار داریم، آستین هایتان را بیش از پیش بالا بزنید که این لرستان، که این ایران، بیش از هر زمانی به همت یکایک ما نیازمند است.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

 

کدخبر: 945883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟