پایش جاده‌های استان همدان با ۲۱۵ سامانه هوشمند

به گزارش رکنا از همدان، مهرداد آهکی افزود:سامانه‌های هوشمند فعال در محورهای استان همدان شامل:دوربین‌های نظارتی،سامانه های توزین در حال حرکت،دوربین‌های ثبت تخلف و سامانه‌های ثبت تردد است.

وی با اشاره به اینکه به کارگیری روشهای سنتی دیگر پاسخگوی تمام نیازهای امروز راهداری نیست، گفت: این در حالی است که در سال های اخیر روش های نوین جایگزین روشهای سنتی شده است و همه وضعیت راهها بصورت برخط قابل دسترسی می باشد.

آهکی اظهار کرد: نصب دوربین‌های نظارتی و ترددشمار و کنترل ترافیک،ارتقاء سطح کیفی مرکز مدیریت راه‌ها،لینک شدن سیستم کنترل راه‌ها با پلیس راهور و هلال‌احمر، اورژانس، جمع شدن اکیپ‌های خدمات‌رسان و استفاده از تکنولوژی روز، از جمله اقداماتی است که در راستای تغییر وضعیت راهداری از سنتی به مدرن تاکنون اجرا و همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در راستای ایمنی جاده‌ها و خدمات‌دهی به استفاده کنندگان از راه‌ها از همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مانند پلیس‌راه، آموزش و پرورش، مرکز فوریت‌های امدادی جاده‌ای، مدیریت بحران، هلال‌احمر و صدا و سیما استفاده می‌شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان افزود: ظرفیت سامانه ۱۴۱، از ۶۰ خط به ۲۶۰ خط افزایش یافت و امکان تماس با این سامانه از طریق تلفن همراه و ثابت در سراسر استان همدان فراهم شده است.

 

کدخبر: 945775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟