افراد پیش از معامله به سامانه "ثبت من" مراجعه کنند

به گزارش رکنا از اردبیل ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل در نشستی با سردفتران و دفتریاران استان اردبیل بر لزوم تبیین آثار حقوقی اسناد رسمی برای مردم به منظور پیشگیری و کاهش اختلاف‌ها تاکید کرد و از مردم خواست تا پیش از انجام هر گونه معامله‌ای به سامانه الکترونیکی "ثبت من" مراجعه کنند.

جهانگیر جوانمرد گفت: باید اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دقیق و کافی از میزان اعتبار اسناد رسمی و اسناد عادی در بین مردم انجام شود تا افراد از همان بدو معامله، خود را ملزم به حضور در دفترهای اسناد رسمی بدانند.

وی با تاکید بر وحدت رویه در امور مرتبط با نحوه صدور اسناد رسمی افزود: اسناد رسمی به ویژه در پیشگیری از بروز اختلاف‌ در روابط حقوقی افراد بسیار مهم است و مردم باید از اتکا به اسناد عادی خودداری کنند؛ زیرا در صورت بروز اختلاف احتمالی، اعتبار سندهای رسمی در مرجع‌های قضایی بسیار بالاتر از سندهای عادی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل بیان کرد: باید شفاف‌سازی از ماهیت معامله و آگاهی کامل طرف‌های معامله از تمامی بندهای آن پیش از هرگونه معامله‌ای انجام گیرد تا تبعات و آثار ناشی از ناآگاهی افراد از مفاد معامله موجب تشکیل پرونده در مرجع‌های قضایی نشود.

وی اضافه کرد: یکی از ابتکارها در زمینه پیشگیری از بروز دعاوی، ارشاد طرف‌های معامله مبنی بر کنترل سامانه ثبت من است که در آن سابقه همه سندهای وکالتی افراد ثبت می‌شود و افراد با استفاده از آن می‌توانند از تنظیم سند وکالتی تکراری برای اموال منقول و غیرمنقول آگاه شوند.

جوانمرد یادآور شد: درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور "ثبت من"، به عنوان ارائه دهنده خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت یکپارچه است که با مراجعه به سامانه مورد نظر، از جمله اطلاعات مرتبط با ثبت شرکت‌ها و تصدیق اصالت سندها را در دسترس قرار می‌دهد.

 

کدخبر: 945624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟