خبر خوش شرکت گاز برای مشترکین/ قبض این افراد مشمول تخفیف می‌شود؟

به گزارش رکنا ازقزوین؛ علی حجتی‌پور با بیان این مطلب افزود: طبق مصوبه جدید هیأت وزیران، قبض گاز مصرفی آن دسته از مشترکین که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند، مشمول تخفیف و مشوق‌های تشویقی می‌شوند.

به گفته حجتی‌پور بر اساس تبصره ۱۵ قانون بودجه، وزارت نفت و شرکت ملی گاز موظف به بررسی و ارزیابی مجدد الگوی مصرف و تعرفه‌های گاز برای پلکان‌های مختلف بودند که پیامد آن تنها اصلاح دامنه مصرف به ۱۰۰ مترمکعب بود و تعرفه‌ها نسبت به سال گذشته تغییر نداشت.

وی همچنین تصریح کرد: تعداد مشترکان بسیار پرمصرف که بیش از ۳ برابر الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند بسیار کم است و درصد بسیار پایینی از مصرف کنندگان جزء مشترکین بسیار پرمصرف استان می باشند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه آمار مشترکین پرمصرف و بسیار پرمصرف زیاد نیست با این حال از همین تعداد کم نیز انتظار داریم با صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز، میزان مصرف خود را کاهش داده و به مصرف کنندگان متوسط بپیوندند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه افزود: حدود ۷۰ درصد مشترکان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و این نشان می دهد ارزش‌های انسانی و شاخص برقراری عدالت در مصرف به منظور ایجاد دسترسی برای همه نزد مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی در پایان از تمامی مصرف‌کننده‌ها خواست مطابق الگوی مصرف بهینه نسبت به مدیریت مصرف خود کوشا باشند و با تنظیم دمای محیط درحد دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه  سانتیگراد در ادارات، فضاهای آموزشی، دانشگاه‌ها، پاساژها و اماکن عمومی الگوی مصرف را رعایت کنند.

حجتی‌پور همچنین تأکید کرد: از دستگاه‌های دولتی و اداری می‌خواهیم طبق دستورالعمل نسبت به روشن کردن موتورخانه‌‌ها یک ساعت قبل از آغاز ساعت کاری و همچنین خاموش کردن آن یک ساعت پیش از پایان آن ساعت کاری اقدام کنند و همچنین در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل از خاموشی کامل موتورخانه‌ها اطمینان حاصل کنند.

همچنین مشترکین گرامی با توجه به شروع دوره سرد سال که از 16 آبان ماه آغاز و تا 31 فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت می‌توانند برای آگاهی از تعرفه‌های گاز بها به سایت شرکت گاز استان قزوین و به آدرس www.nigc-qazvin.ir  (بخش مشترکین - گازبها) مراجعه کنند.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 945512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟