تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با مهاجمین زیستی

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی‌محمد لطیفی روز چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل استان لرستان ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل لرستان و استاندار به عنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل، این استان را یکی از استان‌های فعال در زمینه پدافند عنوان کرد و افزود: شهر بروجرد، پس از قم، یکی از شهرهایی بود که درگیر بحران مسمومیت‌های دانش‌آموزی شد و به صورت تخصصی مدیریت و گزارش‌های تخصصی، علمی و عملیاتی در این زمینه ارائه شد.  

اقدامات شورای پدافند غیرعامل لرستان مثبت ارزیابی می‌شود

وی با اشاره به سفر دو روزه خود به لرستان و مثبت ارزیابی کردن اقدامات شورای پدافند غیرعامل استان گفت‌: اقدامات خوبی در زمینه پدافند غیر عامل لرستان صورت گرفته، اگرچه مشکلاتی وجود دارد که با همت مدیریت استان و پیگیری‌های بخش حاکمیتی تلاش خواهیم کرد این مشکلات رفع شوند. 

معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه ضعف‌ها و مشکلات در مواقع بحران شناخته می‌شوند، افزود: انجام رزمایش‌ها آمادگی لازم برای بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی لازم است که براساس توافق با وزارت کشور ۲۸ برنامه موضوعی پدافند غیرعامل برای لرستان به امضا رسیده است و انتظار می‌رود با همت مدیران به خوبی اجرا شود.

پدافند غیرعامل، سپر محکمی برابر انواع تهدیدات

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل، دیده‌بان آگاه و سپر محکمی برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی است، افزود: دشمن نمی‌تواند با درگیری نظامی با ایران مقابله کند؛ بنابراین از طریق مقابله با مردم وارد می‌شود.

پیشرفت‌های نظامی ایران مافوق تصورات دشمنان است

لطیفی پیشرفت‌های نظامی ایران را مافوق تصور دشمنان عنوان کرد و افزود: به اعتقاد رهبران دنیا باید از طریق فشار، جنگ شناختی و جنگ ترکیبی با کشور مقابله کنند.

وی با اشاره به رزمایش‌های انجام شده در استان در حوزه‌های سایبری، گاز،  سلامت، امنیت غذایی، تنوع زیستی، گفت: در زمینه زوال جنگل‌های بلوط باید اهتمام بیشتری صورت بگیرد که آسیب‌پذیری این جنگل‌ها تنوع زیستی به حداقل ممکن برسد چرا که اگر زوال بلوط اتفاق بیفتد بزرگ‌ترین ضربه در زمینه امنیت غذایی و تنوع جنگل‌ها اتفاق خواهد افتاد‌.

وی برآورد تهدیدات را یکی از فعالیت‌های دائمی پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: فناوری‌های نوین و نوظهور یکی از تهدیداتی است که باید بیشتر مدنظر قرار بگیرند چرا که علاوه بر جنبه‌های مثبت، تهدیداتی برای حال و آینده کشور ایجاد می‌کنند. 

 معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ، پدیده نوظهور مهاجمان زیستی می تواند امنیت سلامت و غذایی  را مورد هدف قرار دهد، افزود: قرارگاه عملیاتی مقابله با مهاجمین زیستی تشکیل شده که این نشان از هوشیاری سازمان پدافند است که  آسیب‌ها به حداقل برسد. 

مساله زوال جنگل‌های بلوط به مساله ملی تبدیل شود

 لطیفی گفت: از استان لرستان انتظار می‌رود که با رصد و تحلیل به موقع برای مهاجمین زیستی آمادگی‌های لازم برای مقابله با این موضوع را داشته باشند و برای جلوگیری از زوال جنگل‌های بلوط با هم‌افزایی با استان‌های زاگرس‌نشین و استفاده از همه ظرفیت‌ها، این مساله به مساله ملی تبدیل شود‌.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 944572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟