ورود دانشگاه آزاد اسلامی برای بهسازی ساختمان های آسیب پذیر در سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، در پی تخلیه فوری 336 خانوار ساکن در 21 بلوک 16 واحدی، بدلیل نبود ایمنی و استحکام لازم در قطعات 23 و 24 مسکن مهر، موضوع رسیدگی به وضعیت ساختمان های آسیب پذیر در این شهرستان وارد فاز جدیدی شده است.

بر این اساس شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در نشستی مشترک برای شناسایی و بهسازی ساختمان های آسیب پذیر در این شهرستان به توافقات اجرایی رسیدند.

حسین موسوی شهردار سمنان در این نشست بر ایجاد کارگروه تخصصی مشترک بین اساتید دانشگاه و معاونت های مربوطه در شهرداری تاکید کرد و گفت: بدون شک برای رسیدن به نتیجه مناسب باید صنعت، دانشگاه و دوایر اجرایی نظیر شهرداری در کنار هم قرار بگیرند.

وی افزود: شهرداری به عنوان مهمترین مرجع ناظر بر ساخت و سازهای شهری باید  کنترل بیشتری بر مقاوم سازی اماکن آسیب پذیر داشته باشد.

وی گفت: شهرداری سمنان آمادگی دارد تا در زمینه همکاری دانشگاه در حوزه‌های ساخت و ساز، مطالعات علمی در پروژه‌های مورد نیاز و در دست اجرا را فراهم کند.

در این نشست  محمد حسین ثقفی از اعضای هیات علمی گروه علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ضمن بیان نقش و جایگاه دانشگاه در حوزه پدافند غیر عامل بر استفاده از مصالح مقاوم در ساخت و ساز های شهری تاکید کرد و گفت: بدون شک استفاده از مصالح مقاوم و مطابق با دانش روز دنیا می تواند در جهت بهبود و ارتقای کیفیت صنعت ساختمان تاثیر بسزایی داشته باشد.

در این نشست راه های اجرایی شدن همکاری های دوجانبه دانشگاه و شهرداری برای تحقق مشارکت در بهسازی ساختمان های آسیب پذیر سمنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 943389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟