جذب اعتبارات ملی؛ مهم‌ترین شاخص ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی

به گزارش رکنا از لرستان؛ سمانه حسن پور در اینباره اظهار داشت: بالای 80 درصد اعتبارات تملک دارایی های استانی و ملی بصورت شناور در اختیار وزارتخانه هاست که ما هر ساله در خصوص جذب سهم استان از این اعتبارات با دستگاه های اجرایی مکاتباتی را انجام و در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه مطرح می کنیم.

وی تصریح کرد: از تابستان امسال هم مکاتبات انجام و در این جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه برای دومین بار مطرح شد.

حسن پور با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی استان باید برای جذب اعتباراتی که بصورت ملی است از وزارتخانه های مربوطه پیگیری نمایند، افزود: ما برای هر دستگاهی به اندازه ای که ظرفیت دارد یک سهم 5 تا 10 درصدی از ردیف مربوطه را در نظر می گیریم و عملکرد آنها را در این خصوص مورد ارزیابی قرار میدهیم و همین تلاش ها و پیگیری ها یکی از شاخص های ارزیابی آنها خواهد بود.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه در حال حاضر مشغول ارائه پیشنهاد برای تنظیم لایحه بودجه 1403 هستیم، تاکید کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی باید رایزنی های خود را با وزارتخانه های مربوطه در خصوص جذب اعتبارات استانی و ملی را داشته باشند تا ما نیز بتوانیم از آن وزارتخانه ها سهم مناسبی از اعتبارات در پیوست شماره (1) را در لایحه بودجه 1403 را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: قاعدتا ما هم از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد تا در لایحه بودجه سال بعد مطلوب ترین عملکرد را در این خصوص داشته باشیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 942438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟