جذب ۴۷۴ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ سمانه حسن‌پور در جلسه کارگروه واگذاری پروژه‌های شیلات مسائل و مشکلات سه مجتمع پرورش ماهی واگذار شده شامل چم‌چیت دورود، سپیددشت و دوآب سلسله بیان کرد: یکی از بهترین شیوه‌ها ایجاد زیرساخت‌ها که کارایی، منابع، نوآوری و مدیریت بخش خصوصی را در کنار حاکمیت قرار دهد.

وی ادامه داد: رویکرد مشارکتی در ساخت زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی در همه حوزه‌ها از جمله زیرساخت‌های شیلات، ورزش، حفظ و بهره‌برداری ذخایر ارزشمند آب و خاک، محیط زیست، توسعه راه‌ها و بیمارستان‌ها و... مورد تأکید است.

این مسئول تصریح کرد: رفع مشکلات سرمایه‌گذاران که در حوزه مشارکت عمومی- خصوصی فعالیت دارند طبق ماده ۲۷ قانون الحاق(۲) برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و آئین نامه‌های مربوطه وظیفه ماست.

حسن‌پور ادامه داد: مدیران ریسک پذیری که پروژه‌های خود را به روش‌های مختلف BOO، B۰T و BOLT و ... وارد حوزه مشارکت می‌کنند در ارزیابی‌های دولت امتیاز ویژه خواهند داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به اینکه در دولت رئیسی رویکرد به سمت مردم و جلب مشارکت در همه حوزه‌هاست و این موضوع در قوانین متعدد مجلس از جمله ماده ۲۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) قانون بودجه ۱۴۰۲(تبصره ۴ و ۱۱) مورد تائید است، بیان کرد: خوشبختانه رقم ۴۷۴ میلیارد تومان طی سنوات اخیر در پروژه‌های استانی به صورت مشارکت عمومی- خصوصی، سرمایه بخش خصوصی جذب کرده‌ایم که این رقم می‌تواند با اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی بیش از این نیز باشد و رقم ۴۲۰ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۱ قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است که طی سال های آتی به استان خواهد آمد.

در پایان جلسه ضمن تاکید بر رفع موانع تکمیل و بهره‌برداری پرورش ماهی‌های چم‌چیت، سپیددشت و دوآب و آغاز روند واگذاری مجتمع پرورش ماهی درب گنبد توسط اعضای کارگروه واگذاری استان تصویب شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 938620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟