تسریع در اجرای پروژه های عمرانی با جذب منابع پایدار

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ محمد مهدی نیکونژاد گفت: اختصاص ارزش افزوده دارایی به شهرداری باعث می‌شود تا آهنگ حرکت اجرای پروژه های عمرانی تسریع یابد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه منابع پایدار از جمله منابعی هستند که شهرداری ها در صدد جذب آنها است، عنوان کرد: یکی از منابع پایدار ، وجوه أخذ شده از ارزش افزوده دارایی است که از مدیرکل امور مالیاتی درخواست شد تا این وجوه را در فرصت زمانی  مناسب و به موقع در اختیار عوامل رسیدگی کننده به پروژه های عمرانی تخصیص دهند تا روند اجرای پروژه ها تسریع یابد.

وی افزود: از جمله موارد دیگری که در این جلسه بحث شد شهرداری پهنه بندی در سطح شهر دارد همچنین اداره دارایی نیز پهنه بندی دیگری در سطح شهر دارد که مقرر شد کمیته مشترک تشکیل و با حضور نمایندگانی از شهرداری و اداره دارایی پهنه بندی های یکسانی را مشخص کنند و عدد p منصفانه برای شهروندان در نظر گرفته گرفته شود.

نیکونژاد ادامه داد: بخشی از آمار و اطلاعات صاحبان املاک در شهرداری و بخش دیگر در اختیار اداره امور مالیاتی است که مقرر شد به اشتراک گذاشته شود و شهرداری و دارایی بتوانند مشترکأ استفاده کنند.

در پایان اعتراض اصناف و بازاریان در رابطه با افزایش قابل توجه مبالغ  مالیات در سال گذشته مطرح شد که قرار شد مدیران دارایی برای سال جاری و سال های آینده تدبیر بهتری داشته باشند تا کمترین میزان فشار بر خرده فروشان و یا فروشندگان جز  و همچنین تولیدکنندگان کالاها و ... وارد شود.

یزد/سمیه گلابگیریان
 

کدخبر: 942326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟