بازگشت به تولید کارخانه شیشه‌سازی لرستان پس از ۱۰ سال تعطیلی

به گزارش رکنا از لرستان؛ کارخانه شیشه‌سازی لرستان پس از تعطیلی ۱۰ ساله به دلیل مشکلات مالی، به چرخه تولید بازگشت.

این کارخانه در سال ۱۳۷۰ برای تولید انواع ظروف آشپزخانه راه‌اندازی، اما در سال ۱۳۹۲ به دلیل مشکلات مالی و بانکی تعطیل شد.

رئیس اداره تسویه و امور ورشکستگی دادگستری تهران با اشاره به انجام مذاکرات جدی با مدیران بانک‌های سپه و صادرات و امور مالیاتی سازمان تامین اجتماعی برای بازگشت به تولید کارخانه شیشه سازی الیگودرز به خبرنگاران گفت: با اقدامات قضائی انجام شده، تمام بدهی‌های این واحد پرداخت شد و در حال حاضر شرکت هیچ‌گونه بدهی نداشته و به نوعی از ورشکستگی خارج شده است.

بابک ترکی با بیان اینکه کارخانه پس از ۱۰ سال در اختیار صاحبان اصلی قرار گرفته، افزود: اکنون و با حمایت اداره تسویه و امور ورشکستگی دادگستری تهران، این کارخانه به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: کارخانه شیشه الیگودرز با ۴ خط تولید سالانه ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن انواع ظروف آشپزخانه را دارد و حدود ۳۰ تن تولید روزانه این شرکت است.

گفتنی است محصولات این کارخانه شامل لیوان، استکان، دیس و بشقاب است و ۲۰۰ نفر را نیز مشغول بکار کرده است، ضمن اینکه این کارخانه توانسته ۳۰ درصد تولیدات خود را به کشورهای ترکیه، افغانستان، پاکستان و رومانی صادر کند.

طرح توسعه کارخانه شیشه‌سازی الیگودرز برای تولید انواع ظروف آشپزخانه در دست ساخت است که با راه‌اندازی خط دوم ۴۰۰ نیروی جدید به صورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

در حال حاضر ۴۰ درصد زیرساخت‌های فاز دوم کارخانه موجود است و طی ۲ سال با ظرفیت تولید ۲ برابر فعلی راه اندازی می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 940634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟