90 نفر از اهالی بهاباد خون اهدا کردند

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ نعمت ا... قاسمی گفت: طرح حمایت ماندگار توسط داوطلبان و جوانان این جمعیت در حوزه شهید محلاتی  برگزار شد.

وی افزود: اهدای خون خالص‌ترین رفتار انسان دوستانه در جامعه است و  اهداءکنندگان کسانی هستند که بی‌هیچ چشم داشتی، قطره قطره، زندگی رابه بیماران باز می‌گردانند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد هدف از اهدای خون را نجات جان بیماران نیازمند، توسعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی، ایثار و ازخود گذشتگی در جامعه دانست.

این مسئول ادامه داد: اهدا کنندگان خون بدون هیچ چشم داشتی خون خود را به نیازمندان اهدا می‌کنند تا هم کار خیری انجام داده باشند و هم سلامت خود را تضمین کنند.

قاسمی‌با اشاره به آیه «وَ مَنْ اَحْیاها فَکَانَّما اَحْیا الناسَ جَمیِعاً» افزود: با اهدای هر واحد خون جان سه نفر از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند و شادی به زندگی چند خانواده باز می‌گردد.

در این طرح۱۱۸ نفر به محل پایگاه انتقال خون مراجعه و ۹۰ نفر موفق به اهداء خون شدند.

در این روز مدیر کل انتقال خون استان یزد،رئیس شبکه بهداشت شهرستان، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری و مدیر داخلی بیمارستان حکیم بهابادی از محل خونگیری در این شهرستان بازدید و مصوب شد تیم انتقال خون استان ماهیانه جهت خونگیری از مردم شریف بهاباد در این شهرستان حضور یابد‌.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 940387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟