دوربین های نظارتی و پایشی در منطقه گهر تا دو ماه آینده راه اندازی خواهند شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند در یک مأموریت یک روزه از منطقه حفاظت شده اشترانکوه و پاسگاه محیط‌بانی دریاچه گهر و مسیرهای منتهی به این دریاچه. بازدید و با محیط‌بانان شاغل در این منطقه‌ دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید ابتدا ایازی مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال جاری ارائه داد و سپس محیط‌بانان درخواست‌ها و نظرات خود را مطرح نمودند.

در ادامه‌ سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات محیط‌بانان در جهت حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و حیات وحش منطقه و پاکسازی کامل اطراف و مسیر دریاچه گهر از پسماند و همچنین تعمیر و تجهیز زیرساخت‌های گردشگری منطقه گفت؛ نظافت و پاکسازی امسال منطقه از پسماند علیرغم حضور بین ۱۰ الی ۳۰ هزار گردشگر در سال، اقدام بسیار مهمی بوده است که با مدیریت درست محیط زیستی و تلاش‌های همه همکاران محیط‌بان این منطقه حاصل شده است.

سالاروند افزود؛ در بازدید گذشته در مسیر جاده الیگودرز به دریاچه گهر مقداری از عرصه‌های طبیعی (که در ادوار گذشته)، تصرف شده بود، خوشبختانه با پیگیری‌های مسئول منطقه همه موارد در مراجع قضایی مطرح شده و در حال پیگیری خلع ید هستند.

سالاروند گفت با پیگیری صورت گرفته تعدادی دوربین نظارتی و پایشی در منطقه نصب شده است که پس از راه‌اندازی و برقراری ارتباط، طی دو ماه آینده قابلیت مشاهده زیبایی‌های نگین اشترانکوه (دریاچه گهر ) را فراهم خواهد نمود و  مهمتر از آن اهداف نظارت و پایش در طول مسیر و در خود محل دریاچه زیبای گهر میسر می‌شود. 

در ادامه سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان که بصورت پیاده از مسیر الیگودرز پیمایش نموده و از مسیر شهرستان دورود به ماموریت خاتمه داد گفت؛ به منظور ساماندهی مسیر دریاچه گهر از سمت شهرستان الیگودرز برای سال آینده یک کانکس سیار با همه امکانات تهیه شده است که در فصل گردشگری در ابتدای این مسیر جانمایی و کلیه ترددها در این مسیر ساماندهی و مدیریت شده و مباحث حفاظتی و آموزشی در اولویت کاری این پاسگاه سیار قرار خواهد گرفت. 

سالاروند همچنین دریاچه گهر را یکی از زیباترین دریاچه های کوهستانی جهان عنوان نمود که در منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه واقع شده است، لذا از همه علاقمندان به طبیعت درخواست نمود که از این موهبت الهی صیانت نموده و محیط‌بانان خدوم منطقه را در حفاظت هر چه بهتر از این جاذبه طبیعی یاری نمایند.

 

مهد زکی پور / لرستان

کدخبر: 939568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟