آزادی بیش از 2 هزار زندانی جرائم غیر عمد یزدی

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ سید مسعود عظیمی، با تاکید بر این موضوع که ستاد دیه تنها متولی رسمی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سطح کشور است، گفت: این ستاد مردمی  از سال ۱۳۶۹ به همت شهید والا مقام سید اسد الله لاجوردی تاسیس و نمایندگی آن نیز از سال  ۱۳۸۳ به صورت رسمی در استان یزد آغاز به کارکرده و تا کنون تعداد ۲ هزار و ۴۵۳ زندانی جرائم غیر عمد به همت این ستاد مردمی و کمک های خرد و کلان مردم دارالعباده از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال نیز با برگزاری پویش های متعدد و کمک های نیکوکاران یزدی تعداد ۹۳ زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان آزاد شدند.

به گفته عظیمی؛ رقم بدهی این زندانیان ۱۹۱ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان از این مبلغ تامین شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹۳ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شده ۵۹ مددجو مربوط به محکومین مالی ، ۲۹ محکوم مربوط به پرداخت مهریه ، ۴ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و ۱ محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد ضمن تقدیر از تلاش های  بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی تصریح کرد: از این تعداد آزادی ۲۰ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۷۳  مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند.

عظیمی گفت: از این تعداد ۱۱ مددجو زن و ۸۲ مددجو نیز مرد بودند .

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 939424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟