جاده هایی که مسافرکشان مرگند

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛  مهران فاطمی، استاندار یزد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: با توجه به آمار مرگ و میر در جاده های برون شهری استان که از دلایل اصلی آن مشکلات مربوط به راه ها است، تامین اعتبار طرح‌های راهسازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه برای تامین اعتبار در این حوزه دچار مشکلاتی هستیم که باعث تعطیلی یا کندی در روند پروژه ها می شوند.

فاطمی به درمان 34 هزار نفر در مرکز  ناباروری استان اشاره کرد و گفت: ساختمان فرسوده این مرکز که خدماتی در سطح ملی را ارائه می دهد در شأن زوج‌های ایرانی نیست.

وی افزود: امیدواریم در راستای قانون جوانی جمعیت، این موضوع نیز به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

استاندار یزد با اشاره به نهضت ملی مسکن اظهار داشت: با توجه به واگذاری اراضی نهضت ملی مسکن به خانوارهای دارای ۴ فرزند، تخصیص اعتبار برای اجرای زیرساخت و آماده‌سازی این اراضی نیز الزامی است.

فاطمی به طرح های نیمه تمام حوزه انتظامی و امنیتی استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: جابجایی ایستگاه شهید مدنی مهریز و استقرار سیستم پایش تصویری در استان یزد  باعث می شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امنیتی در استان با اجرای این دو طرح قابل پیشگیری و کنترل شوند.

این مسئول به نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راهبردهای تحولی استان توجه به نیروگاه‌های خورشیدی است که برای احیای روستاها، نیروگاه‌های حجمی را با مشارکت مردم در استان دنبال می‌کنیم و نمونه آن را در شهرستان ابرکوه پیاده کرده‌ایم ولی امیدواریم بتوانیم برای تمام ۱۲ شهرستان استان اجرایی کنیم.

استاندار یزد به تامین اعتبار برای حفظ و نگهداری بافت های فرسوده و همچنین فعال کردن فرصت های گردشگری در کویر نیز اشاره کرد.

تکمیل مدارس خیری استان کمک کند، وضعیت آبی استان و توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه به دغدغه مردم استان در این زمینه، حمایت از طرح‌های پیشران بهره‌وری استان از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 938900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟