ساخت جاده قزوین، الموت و تنکابن تسریع می شود

به گزارش رکنا ازقزوین، ؛ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور ظهر دوشنبه  در جمع خبرنگاران افزود: رییس جمهور در سفر سال گذشته خود به این استان تاکید داشتند که این طرح هرچه سریع تر تکمیل شود و پیگیری های۰ لازم برای تامین اعتبار این طرح از سوی بانک رفاه نیز در دستور کار است.

photo_2023-10-16_13-42-43

وی بیان کرد: طرحی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل هرچه سریع تر باید از نیروی انسانی بیشتری استفاده کند و اگر پیمانکار تعداد نیروهای کار خود را افزایش دهد به طور حتم پروژه از حالت اسکلت خارج شده و به سمت تکمیل شدن پیش می‌رود.

معاون اجرایی رییس جمهوری در خصوص اقدامات انجام شده از سوی دولت در حوزه بهداشت و درمان، افزود: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم ۱۶ هزار تخت بیمارستانی تکمیل و به بهره برداری رسیده که در مجموع تخت‌های بیمارستانی سهم ۱۰ درصدی داشته است.

منصوری یادآورشد:از مجموع 197 پروژه مصوب در سفر اول رئیس جمهور به استان قزوین بیش از 100 پروژه در حال اجراست و یا به اتمام رسیده و تعدادی هم شروع نشده که عارضه یابی خواهیم کرد تا مشکلات انها حل شود.

photo_2023-10-16_13-42-31

وی افزود: در حوزه مدرسه سازی نیز طرح های خوبی درحال اجراست که مدرسه فاخر پاسداران که باید جایگزین مدرسه پاسداران در محدوده دولتخانه صفوی شود پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم در کمتر از یک سال افتتاح شود.

وی بیان کرد: در برنامه دولت افتتاح 10 هزار تخت بیمارستانی در دستور کار قرار دارد و رئیس جمهور در هر سفر استانی یک بیمارستان را افتتاح می کنند که در سفر اخیر به استان فارس بیمارستان فسا و شیراز به بهره برداری رسید و در دو هفته آینده بیمارستان 300 تختخوابی شهریار هم به بهره برداری میرسد.

photo_2023-10-16_13-43-25

معاون اجرایی رئیس جمهور یادآورشد: افتتاح تخت های بیمارستانی به صورت مستمر ادامه دارد و یکی از رویکردها، سیاست ها و اولویت های دولت  محور بهداشت و درمان است که در این زمینه کارها با سرعت خوبی عملیاتی شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور یادآور شد: در حوزه مسکن که دغدغه دولت است، یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسکن در دست اجرا داریم که در فازهای مختلف از ۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت دارند و بسیاری از خانه ها یا تکمیل شده یا در ماه های آتی تکمیل خواهند شد.

منصوری افزود: سیاست بعدی واگذاری زمین است که در استان‌های پهناور در این زمینه مشکلی نداریم، واگذاری زمین به مردم یکی از اقدامات خوب صورت گرفته است، همراه واگذاری زمین، تسهیلات نیز ارائه می‌شود تا مردم بتوانند خانه بسازند، در واقع واگذاری زمین به نوعی سرمایه اولیه است که خانواده را توانمند می‌کند تا بتوانند زودتر صاحب خانه بشوند.

منصوری یادآور شد: در حوزه اشتغال نیز تعهد دولت محقق و یک میلیون شغل ایجاد و عملیاتی شده است؛ هم اکنون میزان بیکاری به زیر ۹ درصد رسیده است؛ در بعضی استان‌ها مسئله اشتغال و کاریابی حل شده و در استان‌های صنعتی هر کسی بخواهد سرکار برود مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در شاخص توسعه در زمینه کشاورزی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته، در تولید محصولاتی مانند گندم به خودکفایی رسیدیم و حدود ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۶_۰۷-۲۷-۰۴

گره های سنواتی استان قزوین در مسیر توسعه و تعالی قرار گرفته است

استاندار قزوین گفت: گره ها و پروژه های سنواتی و مسئله دار استان قزوین با توجه به‌ اقدامات دولت سیزدهم در مسیر توسعه و تعالی قرار گرفته است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز دوشنبه در دیدار معاون اجرایی رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: با عنایت های دولت سیزدهم و توجهات رئیس جمهور برخی از گره های سنواتی استان قزوین در مسیر توسعه و تعالی استان قرار گرفته است و این مهم هم با برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات و هم به شکل ویژه تر در حوزه مصوبات اتفاق افتاده است.

وی افزود: بخش عمده ای از سیاست گذاری ها و پیگیری های مصوبات سفر در حوزه معاونت اجرایی اتفاق می افتد که تا به حال هم فضای مورد نظر در سطح استان قزوین به خوبی پیش رفته است.

اعلایی گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور در این سفر از پروژه های اصلی مصوبات سفر بازدید خواهند کردند که امیدواریم با توجه به این سفر سرعت پیشرفت فیزیکی بهبود پیدا کند و شاهد تسریع در بهره برداری از این پروژه ها و صدور مجوزهای لازم باشیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در استان و پیگیری های ویژه ایشان گره گشایی های زیادی را در این حوزه داشته است و تعامل ایشان به ویژه با استانداران باعث شده است مسائل با دقت و سرعت بیشتری پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در فضای استان با ظرفیتی که با خواست و اراده مردم در حمایت از رئیس جمهور به وجود آمده نگاه بر این است که مدیران انقلابی، مومن، فساد ستیز و خدوم واقعی و متعهد در مصادر امور قرار بگیرند که این فضا تا حدود زیادی شکل گرفته و نقایص آن هم باید با سرعت حل شود.

 

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 937531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟