افزایش ظرفیت کشتار طیور لرستان از ۲۲ هزار به ۲۶ هزار قطعه در ساعت

به گزارش رکنا از لرستان؛ مصطفی زبردست در مراسم گلنک زنی احداث کشتارگاه صنعتی ۴ هزار  قطعه ای طیور در شهرستان بروجرد اظهار کرد: این کشتارگاه در زمینی به مساحت ۲ هکتار احداث می شود.

وی افزود: مبلغ یکصد میلیارد تومان جهت احداث کشتارگاه صنعتی ۴ هزار قطعه ای طیور شهرستان بروجرد پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن که در هر ساعت توان کشتار ۴ هزار قطعه طیور را دارد و ۱۰۰ نفر بطور مستقیم و تعداد ۵۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان ادامه داد: با احداث و بهره برداری از این واحد کشتارگاهی ظرفیت کشتار طیور از ۲۲ هزار قطعه در ساعت به ۲۶ هزار قطعه در ساعت در کشتارگاه‌های استان افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول اعلام کرد: با توجه به اینکه در استان بیش از ۷۱۴ واحد پرورش مرغ گوشتی وجود دارد احداث این واحد ها به عنوان پشتیبان این صنعت نقش بسزایی در تداوم تولید ایفا خواهند کرد.

در این مراسم، ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، خانم مقصودی فر نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، سید عماد  شاهرخی ریس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مصطفی زبردست مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و تعدادی از مردم بروجرد حضور داشتند.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 936565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟