تولید سالانه ۶۰۰ هزار تُن سیب‌زمینی در شهرستان اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل، نیرومند اظهار کرد: سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان اردبیل ۱۵ هزار هکتار است و بالغ بر ۶۰۰ هزار تن محصول سیب زمینی سالانه در این شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی که شهرستان اردبیل دارد حدود یک پنجم محصول سیب زمینی کشور را تأمین می‌کنیم.

نیرومند تصریح کرد: شهرستان اردبیل علاوه بر اینکه نیاز استان را تأمین می‌کند به استان‌های هم جوار و کشور آذربایجان نیز این محصول را صادر می‌کند و تا همین روز ۷ هزار تن محصول سیب زمینی به کشور آذربایجان صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: ۱۱ سردخانه مدرن در سطح شهرستان وجود دارد و کشاورزان می‌توانند محصول خود را در این سردخانه‌ها ذخیره‌سازی کرده و در زمان لازم این محصول را به بازار عرضه کنند.

گفتنی است؛ امسال کشاورزان سیب زمینی‌کار از پایین بودن قیمت محصول، کمبود صادرات، و هزینه بالای تولید سیب زمینی گلایه‌مند هستند و از حدود ۷۰۰ هزار تن سیب زمینی تولید شده در استان، ۲۰۰ هزار تن برای مصرف و فرآورده‌ها در استان است و مابقی برای حمایت از کشاورزان به استان‌ها و کشور‌های هم جوار صادر می‌شود.

 

کدخبر: 936362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟