30 محصول باغبانی ایران در رتبه برتر جهانی

به گزارش رکنا از لرستان؛ اکبر اسماعیلی در اینباره بیان کرد: بیش از سه میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد و سالانه  24 تا 25  میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.

وی بیان کرد: 40 محصول باغبانی در کشور تولید می‌کنیم که 30 محصول کشاورزی ایران رتبه برتر در جهان داردو به غیر از موز همه محصولات کشاورزی در داخل تولید می شود و نیازی به واردات وجود ندارد.

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به جایگاه دوم تولید پسته ایران در دنیا، افزود: ایران با تولید 4 میلیون تن سیب رتبه چهارم جهان و 280 هزار تن گردو در رتبه سوم جهان قرار دارد، همچنین در تولید بادام و انگور در رتبه پنجم قرار دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: در حوزه باغبانی در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است و با کمک مراکز تحقیقات کشاورزی درصدد هستیم تا بتوانیم انقلابی در حوزه تولید محصولات باغی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود آب در سطح کشور اما در حوزه تولیدات محصولات زراعی و باغی حرف های زیادی برای گفتن داریم و به بسیاری از کشورها صادرات محصولات کشاورزی صورت می گیرد.

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این پتانسیل و ظرفیت وجود دارد تا بتوانیم آنها را به منصه ظهور برسانیم و در بازارهای رقابتی جایگاه ویژه ای داشته باشیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 936262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟