جابجایی روزانه 10 هزار مرسوله پستی

به گزارش رکنا ازقزوین، ناصر مرادی درنشست خبری افزود: علاوه بر مرسوله های پستی، جابجایی بسته و امانت هم در اداره کل پست استان انجام می شود.

وی با اشاره به جابجایی یک میلیون و ۹۱۴ هزار مرسوله پستی طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد مرسولات در این بخش صادره و ۶۰ درصد نیز وارده بود و ترافیک الکترونیکی پست استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۸۰۰ مرسوله در حوزه صادره افزایش یافته است.

مرادی تصریح کرد: در روستاها نیز خدمات شرکت پست ارائه می شود و از مجموع 700 روستای دارای بیش از بیست خانوار هم اکنون تعداد  142 روستا تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

وی افزود: در شرکت پست استان تعداد 83 مامور پستی و نامه رسان خدمت می کنند که بطور میانگین هر مامور روزانه به 100 مکان اداری، مسکونی، کارخانه ها و شرکتها مراجعه کرده و محموله های پستی را جابجا می کنند.

مرادی نرگسی با بیان اینکه اداره کل پست استان قزوین با عقد ۲۹۴ قرارداد با موسسات دولتی و ادارت وابسته در تعامل بوده است، تصریح کرد: این دستگاه ضمن تعامل با بسیاری از شرکت‌های خصوصی و صنعتی در شهر صنعتی لیا و کاسپین به طور ویژه مجری توزیع مرسوله است.

مرادی در ادامه گفت: در سال گذشته یک میلیون و 914 هزار و 437 مرسوله پستی پذیرش و توزیع شد و در نیمه اول امسال تاکنون بیش از یک میلیون و 45 هزار و 808 مرسوله جابجا شده که شاهد افزایش 10 درصدی هستیم.

وی افزود: تعهد اداری شرکت پست استان برای امسال جابجایی یک میلیون و 67 هزار مرسوله بود که 98 درصد آن محقق شده است.

مرادی نرگسی افزود: همچنین در ایام اربعین در زمینه توزیع به موقع گذرنامه‌ها به طور جدی و تمام وقت اقدامات لازم انجام شد تا جایی که حدود ۲۵ هزار گذرنامه به موقع تحویل زائران گردید.

مدیرعامل شرکت پست استان قزوین از اجرای طرح پلاک هوشمند در ۱۱ شهر استان و توزیع ۷۰ هزار پلاک در این طرح خبر داد و گفت: ۱۱ شهر از ۲۸ شهر استان قزوین در اجرای طرح پلاک هوشمند پیشرو بودند که شهر خاکعلی به عنوان پایلوت این طرح است.

مدیرکل پست استان قزوین با اشاره به جابجایی روزانه ۱۰ هزار مرسوله پستی در استان گفت: ۶۰ درصد مرسولات مربوط به خریدهای اینترنتی است.

این مسئول گفت: ارسال محموله های پستی به خارج از کشور فقط در واحد پستی منطقه پونک انجام می شود زیرا بایستی شرایط خاصی مانند لفافه و تنظیم فرم های آن و ارسال رعایت شود که روزانه به طور میانگین 10 تا 15 مرسوله به خارج داریم که بیشتر آنها را خشکبار، سوغات و صنایع دستی تشکیل می دهد.

وی میزان خطاهای پست و شکایت های مردمی را زیر یک درصد دانست و یادآور شد: اداره کل پست استان قزوین با ۲۱۷ واحد شهری و روستایی شامل ۶۰ دفتر پستی در شهر قزوین، ۱۵ دفتر پستی در شهرستان‌های تابعه و ۱۴۲ واحد پستی روستایی با فعالیت ۱۶۹ نیروی انسانی رسمی و ۴۴ نیروی شرکتی به عنوان گسترده‌ترین شبکه ارتباطی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

مرادی در خصوص تمبر یادگاری هم گفت: در سال گذشته دو مورد و امسال 4 مورد از تمبرهای یادگاری رونمایی شد.

وی اظهارداشت: در شرکت پست استان 90 صندوق امانت هوشمند و تعداد 60 صندوق پستی در سطح شهر داریم که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 935879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟