اطلس تصرفات رودخانه‌های استان اردبیل تهیه می‌شود

به گزارش رکنا از اردبیل، مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اطلس تصرفات رودخانه‌های استان ابتکار جدید کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است که تدوین و تهیه آن منجر به جلوگیری از تصرفات غیرقانونی حریم رودخانه‌ها اعم از ساخت و ساز، احداث باغ و دیگر تاسیسات می‌شود.

رضا سلیمی افزود: در قالب اطلس تصرفات رودخانه‌های استان ۲۲ تیم گشت بازرسی، کار حفاظت از منابع آب و رودخانه‌های استان را با تجهیز امکانات لازم اعم از تکنیسین و ماشین‌آلات برعهده دارند.

مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: مراحل تهیه و تدوین اطلس تصرفات رودخانه‌ها تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال عملیاتی شود.

سلیمی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر ۳۲ کیلومتر از رودخانه‌های و مسیل‌های این استان لایروبی و ساماندهی شده است افزود: در این مدت با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب، ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان لایروبی و بیش از ۱۲ کیلومتر ساماندهی شده است.

وی درباره آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها در استان گفت: با تلاش همکاران در ۲ سال گذشته ۳۵ هکتار از اراضی واقع در بستر رودخانه‌ها آزادسازی شده است.

مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به وقوع سیلاب‌های اخیر در شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر و بیله‌سوار به اهمیت لایروبی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان به‌ویژه بازه‌های اضطراری تاکید کرد و افزود: آخرین وضعیت تمام بازه‌های اضطراری استان استخراج شده که به محض تخصیص اعتبارات لازم عملیات لایروبی و ساماندهی در آن‌ها شروع خواهد شد.

 

 

کدخبر: 935154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟