سال گذشته 2400 میلیارد ریال برای محرومیت زدایی روستاها اختصاص داده شده است

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار روز پنج شنبه سیزدهم مهرماه در حاشیه ی مراسم وبیناری آغاز عملیات طرح های آبخیزداری با مشارکت دولت و قرارگاه های سازندگی سپاه پاسداران با حضور معاون اول رئیس جمهور، عنوان کرد: بسیاری از طرح هایی که در روستاها و مناطق محروم از سال گذشته با مشارکت بسیج سازندگی اجرا شدند هم اکنون آماده ی بهره برداری هستند.

وی با بیان این که تعامل بسیار خوبی بین ارکان دولت و قرارگاه های سازندگی سپاه از جمله قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سطح ملی و استان وجود دارد، اظهار کرد: در این راستا اعتبار 35 هزار میلیارد ریال برای مدت سه سال برای طرح های آبخیزداری از جمله ذخیره و انتقال آب در روستاها و مناطق محروم اختصاص داده شده است.

استاندار تأکید کرد: این طرح ها به خاطر وجود منابع طبیعی فراوان در استان لازم و ضروری بودند و می توانند منشا تحولات اساسی در استان شوند.

زیویار وجود قنوات را یک ظرفیت مهم در ذخیره و مدیریت منابع آب قلمداد کرد و گفت: هم اکنون بیش از 1700 قنات در استان داریم که اعتبارات خوبی برای توسعه و ساماندهی آنها در نظر گرفته شده است.

وی به جلسه ی وبیناری برگزار شده با حضور معاون اول رئیس جمهور و مسئولان قرارگاه های سازندگی سپاه و همچنین استانداران اشاره کرد و عنوان کرد: رویکردی که در دولت سیزدهم مورد استفاده قرار داده استفاده از پشتوانه ی ظرفیت های جهادی سپاه پاسداران می باشد.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از همراهی و تلاش های سپاه پاسداران و قرارگاه های جهادی آن تصریح کرد: در استان لرستان همراهی و همکاری دولت و سپاه در اقدامات جهادی محرومیت زدایی قابل تقدیر است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 934404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟