۱۰۰ معتاد متجاهر در کمپ ماده ۱۶ لرستان نگهداری می شوند

به گزارش رکنا از لرستان؛ سرهنگ بهزاد بازوند در جلسه شورای موادمخدر لرستان در سالن جلسات استانداری، اظهار داشت: در مرکز ماده 16 کرامت سپاه این استان از ابتدای سال جاری تاکنون 27 مرحله جمع‌آوری معتادان متجاهر را داشته‌ایم.

وی افزود: ظرفیت قرنطینه مرکز ماده 16 کرامت سپاه لرستان 25 نفر است که در این راستا تاکنون 754 نفر پذیرش داشته‌ است و امیدواریم که این ظرفیت را با یاری مسئولان افزایش دهیم.

معاون اجتماعی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، عنوان کرد: تا روز گذشته تعداد 128 نفر در مرکز کرامت بستری بود که 28 نفر آن‌ها ترخیص شد و اکنون 100 نفر در این مرکز در حال نگهداری و درمان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی مرکز ماده 16 کرامت سپاه لرستان 200 نفر است، بیان کرد: خوابگاه‌های این مرکز در حال حاضر ظرفیت نگهداری 150 نفر را دارد.

بازوند ادامه داد: از ابتدای امسال برای توسعه ظرفیت نگهداری مرکز کرامت سپاه لرستان، اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال از سپاه اخذ و شروع به‌کار شد.

معاون اجتماعی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به نیمه‌کاره ماندن عملیات توسعه و افزایش ظرفیت 200 نفری مرکز کرامت تصریح کرد: نیازمند تخصیص اعتبار مجدد برای ادامه عملیات توسعه مرکز هستیم تا به ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در کمپ سپاه افزوده شود.

وی اضافه کرد: با توجه‌ به فرارسیدن فصل سرما، روی‌آوردن معتادان متجاهر به بافت‌های فرسوده، ساختمان‌های نیمه‌کاره و کمبود پزشک و پرستار برای درمان این افراد، ضروری است که کرامت این افراد حفظ شود.

بازوند گفت: ظرفیت مناسب مرکز کرامت سپاه لرستان که در بخش‌هایی دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصدی است توسعه یابد و معتادان سطح شهر جمع‌آوری و قرنطینه شوند.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری، افزود: چنانچه برخی از مجموعه‌ها تقبل نمایند که جیره خشک و تر برای نگهداری افراد متجاهر تأمین شود، این آمادگی وجود دارد که این معتادان در مرکز کرامت برای سیر روند درمانی خود نگهداری شوند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 934247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟