نرخ طلاق در استان نسبت به سطح کشور پایین تر است

به گزارش رکنا از ایلام : نجم الدین خسروی مدیر کل ثبت احوال استان گفت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۳هزارو ۴۶۹ واقعه ولادت،که از این تعداد یک هزار و ۸۲۰ واقعه پسر ، و یک هزار و ۶۴۹ واقعه دختر ثبت گردید.

خسروی بیان داشت: همچنین در ۶ ماهه اول سال جاری،تعداد یک هزارو ۹۸۴ واقعه ازدواج ثبت گردیده که از این تعداد یک هزار و ۶۰۹ مورد مربوط به ازدواج شهرنشینان و ۳۷۵ مورد مربوط به روستائیان است.

وی با اشاره به ثبت یک هزار و ۳۰۴ موردفوتی در استان گفت: از این تعداد فوتی ثبت شده، ۷۷۵ مورد مربوط به آقایان ،و ۵۲۵ مورد مربوط به بانوان است.

خسروی گفت: تعداد ۸ هزار کارت ملی هوشمند موجود در دفاتر پیشخوان دپو شده و کمتر از نیم درصد از مردم استان برای تعویض کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند.

مدیر کل ثبت احوال استان گفت: سیاستهای دولت در زمینه طرح جوانی جمعیت (وام ازدواج ، اهدای زمین، وام فرزند آوری و...)با پیگیری استاندار محترم بسیار تاثیر گذار بوده است و در بلند مدت نتیجه خوبی را نشان خواهد داد.

خسروی با اشاره به ضرورت برگزاری میز خدمت در منطق کم برخوردار استان گفت: میز خدمت این اداره کل در بخش ماژین دره شهر،دشت عباس دهلران و زرنه ایوان ،پاکل در شهرستان بدره،باشعار فرزند بیشتر ، زندگی شادتر و همچنین به منظور تعویض و تحویل شناسنامه،درخواست تغییر نام،و رفع مغایرت های سجلی برگزار گردیده  است.

جمعیت استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از ۶۱۲ هزار نفر است.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 934138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟