مجردها ۳۶ ماه و متأهل‌ها تا ۵۰ ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید فرهاد ناصری‌نیا با بیان اینکه کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند زیر چتر بیمه بیکاری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه مانند سیل و زلزله از کار بیکار شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت متاهل بودن حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های بیمه بیکاری توسط مراجع رسیدگی در این اداره کل مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: طی شش ماهه نخست امسال تعداد ۹۴۳ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیئت‌های تشخیص رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به کاهش پرونده‌های بیمه بیکاری در استان نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان یک هزار ۶۹۷ نفر هستند که به صورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند‌.

ناصری‌نیا به کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: برقراری مقرری بیمه بیکاری در شش ماهه نخست امسال تعداد ۶۰۳ نفر است، که در مدت مشابه سال قبل ۱۸۵۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مقرری بگیران بیمه بیکاری، مهارت آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب و کار برای آینده فراهم شود، خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۱۹۷ نفر در این راستا در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.  

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به درخواست کارگران متقاضی بیمه بیکاری از طریق سامانه روابط کار اشاره کرد و گفت: بررسی پرونده‌ها و معرفی به سازمان تامین اجتماعی کاملا به صورت غیر حضوری و سیستمی انجام می‌گیرد و در پایان مراحل رسیدگی برای متقاضی پیامک ارسال شد تا از روند کار و مرحله بررسی پرونده خود مطلع شود.

ناصری تاکید کرد: شخص بیکار برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ وقوع بیکاری به دفاتر کاریابی مراجعه ، درخواست بازگشت بکار و بیمه بیکاری خود را ثبت و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 934035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟